ستاره های سینما ارزان می شوند

۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۰۵۳۶
ستاره های سینما ارزان می شوند
یادداشت: مجتبی احمدی – دبیر گروه فرهنگ و هنر – خبرگزاری برنا

 بارها در بحث وضعیت اقتصادی سینما و فروش تولیدات سینمایی ابعاد مختلفی را بررسی کردیم و از ؛

  • وضعیت سینما در شرایط فعلی
  • وضعیت اقتصادی جامعه موثر بر کمرنگ شدن سینما در سبد فرهنگی مردم
  • پائین آمدن کیفیت تولیدات
  • ژانرهای جذاب
  • ممیزی ها وخطوط قرمز
  • تاثیر پلتفرم ها بر به خانه آمدن سینما

و ....

به موضوعاتی چون اتفاقات اخیر رسیدیم که شاید برای مدتی فیلمسازان را در نگاه داشتن فیلمشان و اکران نکردن آن مشوق اصلی این مسئله بی تردید در زمانی مشخص و معین حل و فصل خواهد شد.

شاید یکی از دلایل اصلی پائین آمدن میزان فروش فیلم ها از رنگ و لعاب افتادن جایگاه ستاره ها در میان مردم است در تمام دنیا ستاره ها نقشی اساسی در به سالن کشاندن مخاطبان داشتند واین مسئله همیشه مد نظر بوده است که برای بهتر دیده شدن هر اثر نیاز است انتخاب بازیگر متفاوتی روی آن  فیلم وجود داشته باشد.

به همین دلیل در سال های اخیر گروه های مختلفی در بحث انتخاب بازیگران یک پروژه نمایشی به خصوص در سینما حضوری فعال داشتند و بیزینس بازیگران هم اوضاع و احوال گرمی داشت چرا که برخی از بازیگران در گیشه فیلم بیش از خود اثر موثر بودند و شاید چندین برابر هزینه های یک پروژه درآمد حاصل از حضور یک بازیگر در فیلم بود و همین مسئله کار را به جایی رساند که حتی برخی از بازیگران مانند نسخه های قدیمی تولید فیلم با فیلم ها در تولید و پخش شریک می شدند که این شراکت با سود چند برابری برای بازیگران مدتها در دفاتر فیلمسازی سوژه بود.

اما نکته ای که در گزارشی به زودی در خبرگزاری برنا خواهیم پرداخت افول ستاره ها در کشاندن مخاطبان به سالن های سینماست .

گویا جدا از مباحث کیفی که برخی از بازیگران کماکان جایگاه هنری خود را دارند و به لحاظ توانایی و استعداد و تاثیری که بر آثار دارند نمی توان نقدی به کار آنها وارد کرد محبوبیت بازیگران که می توانست سینما را نجات دهد و حضورشان ناجی سرمایه گذاران بود کمی با خلل مواجه است .

سالها ستاره ها دور از دسترس مخاطبان بودند و سینما با همین رمز موفقیت پیش می رفت اما در سالهای اخیر برگزاری افتتاحیه ها برای فیلم ها و حضور استارها در کنار مردم که معمولا با استقبال چمشگیری هم از سوی طرفداران بازیگران همراه بود کار را کمی متفاوت کرد در واقع  فضای مجازی و اپنینگ فیلم ها در دسترس نبودن ستاره ها  را برای مردم کمرنگ تر کرد و گویا آن حس گذشته که چهره های محبوب سینمایی دارای جایگاهی دست نیافتنی برای مخاطب بودند از بین رفت و این نقد به شبکه های اجتماعی و فعالیت پررنگ ستاره ها در این محیط متفاوت وارد است که دلیلی بر افت فروش آثار سینمایی در کنار دیگر دلایلی که بارها به آن پرداخته ایم بود.

سینما با ستاره ها زنده بود و این یعنی نمی توان قدرت چهره های محبوب و معروف را در بالا نگاه داشتن جایگاه سینما ندیده گرفت. اما اینکه آیا ستاره ها کماکان می توانند چشم و گوش بسته مخاطب را به سالن سینما بکشند محلی از اعراب خواهد داشت که بزودی در گفت وگو با کاربلدان این حوزه موضوع را بررسی می کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز