ابلاغ آیین‌نامه ضوابط پوشش بازیگران

۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۱۱:۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۴۳۱۳۸۰
ابلاغ آیین‌نامه ضوابط پوشش بازیگران
آئین‌نامه ضوابط پوشش بازیگری در محصولات و تولیدات نمایشی توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصویب و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس ساماندهی کارگروه مدولباس کشور  گفت که  آئین‌نامه ضوابط پوشش بازیگری در محصولات و تولیدات نمایشی توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصویب و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

او چنین توضیح داد:ما در ساماندهی کارگروه مد و لباس کشور که سازمان صداوسیما عضو آن است، همکاری و تعامل مناسبی داریم که به صورت ویژه و به دلیل همدلی شأن از نماینده تام الاختیار سازمان صداوسیما در حوزه مد و لباس و حجاب جناب آقای مفاخری و مجموعه مرکز برنامه ریزی سازمان صداوسیما تشکر می‌کنم.

ما در این بخش سه کار داریم؛ اولین کار این است که هم در مورد تولیدات در کل تولیدات نمایشی تلویزیون، وی او دی‌ها و سینما باید حداقل‌هایی در نظم ارزشی و عرفی رعایت شود که این امر به بحث پوشش و آرایش مربوط می‌شود و ما در حوزه پوشش آئین نامه‌ای را اماده کرده ایم که این‌آئین‌نامه مورد توافق هر سه جریان وی او دی‌ها، تولیدات نمایشی تلویزیون رسمی و سینما قرار گرفته است، اما اعمالش بر عهده ناظران خود این سه جریان است؛ بنابراین به لحاظ نظارت ما باید حتماً به این سمت برویم که پوشش‌های ناروا از طریق تولیدات نمایشی ترویج نشود و بالعکس در آثار فاخر و تولیدات و همچنین شکل و شمایل و مد و تیپ و شاکله متقارن با فرهنگ ما باشد حتی در بازیگرانی که نقش منفی را ایفا می‌کنند. نباید بگذاریم که این شمایل حتی بازیگران با نقش‌های منفی در جامعه تداعی شود.

کارگروه ساماندهی مد و لباس هیچ ردیف بودجه‌ای در کشور ندارد و فقط ما از محل اعتبارات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، هزینه‌های خود را اداره می‌کنیمنکته دوم که بسیار در رسانه ملی مهم است، مسأله تبلیغات ارزان یا رایگان صنایع و مؤسسات و طراحان بزرگ پوشاک اجتماعی است؛ البته این امر در شرف انجام است.

متأسفانه هنوز این امر به یک نظم کامل نرسیده و معتقدیم تولیدکنندگان برتر مانتو، ملزومات حجاب و چادر باید لااقل در طی دوسال آینده در این نظم قرار بگیرند تا این نظم بازار بهتر شود و این گروه بتوانند از تبلیغات رایگان در صداوسیما برخوردار باشند.

نکته سوم برنامه‌های ترکیبی و جذاب از جمله برنامه‌های زنده مد و لباس، مستند مسابقاتی که کارش ترویج و توسعه نظام مد و طراحی در کشور است و این‌که کارآفرینان ما، طراحان، مؤسسات و کارخانه‌دارهای ما در این مسابقات هم دیده شوند تا هم سواد پوشاک و هم سواد مد جامعه در راستای تحقق ارزش‌های فاخر تاریخی و سنتی و دینی مان افزایش یابد. بنابراین ما این سه عرصه مهم و کلیدی را در نسبت با صداوسیما داریم که امیدواریم واقعاً جدی تر این مرکز برنامه ریزی سازمان صداوسیما و عزیزان مان در معاونت سیما موضوع را جدی بگیرند و بتوانیم شاهد اتفاقات مثبت در این مسیر باشیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز