ویژه جشنواره چهل و یکم فجر؛

«پرونده باز است» امضای پوراحمد را ندارد

۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۰۷:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۳۲۷۴
«پرونده باز است» امضای پوراحمد را ندارد
ناراحت کننده و البته خبر ناگواری است اما فکر می کنم کیومرث پوراحمد کار خوبی کرده است که تصمیم گرفته دیگر فیلم نسازد.

مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ وهنر برنا ؛

آنهایی که با سینمای کیومرث پوراحمد آشنا هستند می دانند که فیلم پرونده باز است نمی تواند  سواقعیتی کامل وتمام عیاراز کارنامه هنری این کارگردان صاحب سبک سینمای ایران باشد.

سال های سال  در کارنامه هنری پوراحمد بازی گرفتن از نابازیگرهایی دیده شده است که نقطه عطف او در این عرصه محسوب می شود قصه های مجید نمونه موفقی از بازی گرفتن از نوجوانی نابازیگر‌ بود که او را در دوره خود به یک ستاره تبدیل کرد.

اینکه چرا امروز یک فیلم سینمایی از این کارگردان می بینیم که قسمت عمده ایراد کار فارغ از فیلمنامه، کارگردانی و... بازی های مصنوعی و دور‌ از قاب مدیوم سینماست، جای تعجب دارد.

 مهم تر اینکه در فیلم «پرونده باز است» یک گروه نوجوان نابازیگر‌ بازی های درشت و فیکی داشتند که روی بازی بازیگران خوبی مثل حسین پاکدل و نسیم ادبی هم اثر گذاشته است و مشخصا قواعد بازی آنها را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

پرداختن به هرنوع آسیب اجتماعی کارگردان و‌ صاحب فیلم را پیش می اندازد، چون موضوع درام زود شکل می گیرد و تماشاگر درگیر حادثه می شود، اما در آخرین اثر پوراحمد شکل و شمایل جذابی در فرم و اجرا  نمی بینیم، حتی در ایجاد فضا و موقعیت تعلیق درام هم فیلمنامه تماشاگرش را با خود نگاه نمی دارد و گاهی این تصور را پیش می آورد کارگردان راضی از ماجرا پیش رفته به دنبال وجوه نمایشی اثرش نرفته است.

 فکر می کنم کیومرث پوراحمد کار خوبی کرده که تصمیم گرفته دیگر فیلم نسازد، چون ما فراموش نمی‌کنیم اولین و آخرین فیلم اکسپرسیون این مملکت یعنی شب یلدا را  که همین کارگردان با لوکیشن محدود و با تک بازیگر چگونه درخشان خلق کرد.

 در فیلم «پرونده باز است» پوراحمد انگار اصلاً بالای سر کار نبوده چون حتی گوشه ای از فیلم هم امضای این کارگردان را نمی بینید و نمی توان گفت این نوع بازی های کمیک در صحنه های تراژدی فیلم از فیلتر کارگردان قصه های مجید گذشته باشد..

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز