اخبار ویژه جشنواره چهل‌‌ویکم فیلم‌ فجر؛

جایزه‌ای که دست به دست به بابک حمیدیان رسید!

۱۴۰۱/۱۱/۲۲ - ۱۹:۲۵:۰۸
کد خبر: ۱۴۳۵۴۶۴
جایزه‌ای که دست به دست به بابک حمیدیان رسید!
مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مراسم اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان و اهالی رسانه با تاخیر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا اسلام‌لو، جهانگیر الماسی، محمدحسین لطیفی، علیرضا زرین دست، محسن علی اکبری، هوشنگ توکلی، محمدرضا عباسیان و فرهاد قائمیان از جمله مهمانان این مراسم هستند.

محمدرضا شهیدی‌فرد مجری آیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بعد از قرائت قرآن کریم با حضور روی صحنه و خوشامدگویی به حاضران در مرکز همایش‌های برج میلاد گفت: حضور هنرمندان ایرانی و هموطن و سینماگران غیرایرانی شرکت کننده در بخش بین المللی فجر، قائم مقامان مجلس، سفرای مقیم در ایران که در این دوره جشنواره فیلم داشتند، خوشامد می‌گویم. امسال در چهل و چهارمین سالگرد ایران همه مردم با جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند و اجازه دهید ما هم به سخنان امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی گوش دهیم.

شهیدی‌فرد در ادامه بیان کرد: اولین سال از چله جشنواره فیلم فجر را پشت سر می‌گذاریم و ان‌شاالله در چله‌های دیگر نوه‌های شما که در سالن حضور دارند و این مسیر را ادامه خواهند داد. این راه طی خواهد شد و آن طور که باید پیش می‌رود. یعنی سینمای درخشان ایران راه خودش را ادامه خواهد داد و سمت درست تاریخ که مردم شریف شهید پرور ایران ایستاده‌اند، خواهند ایستاد. 

وی ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان مطرح کرد: زلزله خوی و زلزله در کشور سوریه و ترکیه ما را متاثر کرد. در جمع شما تعدادی از سفرای سوریه و ترکیه حضور دارند و ما پیام همدردی خود را به آنان اعلام می‌کنیم.

پس از پخش کلیپ پیروزی انقلاب اسلامی، مجری آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: ما این راه را در ادامه سخنان رهبر معظم اسلامی پیش می بریم. او همچنین از شهدای ترور، دفاع مقدس و مدافعان حرم یاد کرد.

مجری مراسم اختتامیه با بیان اینکه مراسم امشب سه بخش خواهد داشت، تصریح کرد: در بخش ابتدایی برندگان بخش‌های مختلف قسمت بین‌الملل فجر را معرفی می‌کنیم. در بخش دوم سراغ برندگان جشنواره در مستند و فیلم کوتاه و در بخش سوم با برندگان سودای سیمرغ آشنا خواهیم شد.

در ادامه مراسم از دبیر جوان جشنواره چهل و یکم فیلم فجر دعوت شد که برای قرائت پیامش روی صحنه بیاید.

شهیدی فرد در ادامه برنامه به دبیر جشنواره فیلم فجر خدا قوت گفت و خاطرنشان کرد: ما جشنواره‌ای با این وسعت در غرب آسیا نداریم. امسال هم مانند سال‌های گذشته نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سالن استان‌ها و شهرستان‌‌ها برگزار شد. 

وی تاکید کرد: آقای مجتبی امینی اشاره کرد کسانی در این دوره شرکت نداشتند اما به نظر من خیلی زمان نمی‌برد که آنان برمی‌گردند.

داوران بخش بین الادیان برای معرفی آثار برگزیده این بخش به روی صحنه آمدند. لیا بلترامی هم بعد از حضور در ایران پیامی به جشنواره فرستاد. اما علی بوزید و محمدرضا اسلاملو روی صحنه حاضر شدند تا جایزه این بخش را اهدا کنند.

جایزه ویژه بخش بین الادیان به فیلم هوک به کارگردانی حسین ریگی رسید.

برای بخش فیلم های مقاومت این دوره از جشنواره شیخ علی داهر، آیدا اشلافر، مهدی همایونفر به روی صحنه آمدند.

 

دختر شهید محمد بروجردی برای دریافت جایزه بر روی سن آمد.

تمامی حضار سالن به احترام شهید بروجردی و خانواده او ایستادند.

لطیفی گفت: من فقط مقاومت را به تصویر کشیدم و کار بزرگی نکردم. پس اگر جایزه ای هست قطعا متعلق به شهدا و خانواده هایشان است.

دختر شهید بروجردی هم ضمن تشکر از محمدحسین لطیفی و بازیگران و عوامل فیلم گفت: این فیلم بعد از ۴۰ سال با شجاعت آقای لطیفی تولید شد. از تمام دوستان تشکر و در نهایت به پاس قدردانی از زحمات آقای بابک حمیدیان بازیگر اصلی محمد بروجردی بسیار زیبا درخشید، تندیس را به ایشان تقدیم میکنم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مقاومت به محمد عسگری برای فیلم اتاقک گلی اهدا شد.

محمد عسگری بعد از دریافت سیمرغ گفت: آقای لطیفی درست گفتند؛ این سیمرغ را به شهدای اتاقک گلی که شجاعانه جنگیدند تقدیم میکنم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز