مروری بر جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر؛

کارگردان«سرهنگ ثریا»: سفید‌سازی پرونده فرقه رجویه و مجاهدین را باور نکنیم

۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۶۶۳۸
کارگردان«سرهنگ ثریا»: سفید‌سازی پرونده فرقه رجویه و مجاهدین را باور نکنیم
لیلی عاج کاگردان فیلم «سرهنگ ثریا» گفت: مادر، انتظار و فرزند سه کلید واژه فراجهانی هستند و برای همه جهان این فیلم می‌تواند نمایش داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ لیلی عاج کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» درباره دلیل انتخاب سوژه فیلم گفت: سال ۹۹ از طرف مرکز هنرهای نمایشی برای چاپ کتاب دعوت شده بودم. بچه گیلان غرب هستم و پدر بزرگم عضو گروه مرصاد بود به همین دلیل از کودکی می‌خواستم آن را بنویسم. همان طور که درباره سازمان مجاهدین جستجو می کردم، مادری کنار سیم خوار دارها دیدم که بسیار تاثیر گذار بود. کم کم مراحل تحقیق را انجام دادم و با ثریا عبداللهی نازنین که یکی از مادرها بود، آشنا شدم و فیلم «سرهنگ ثریا» شکل گرفت.

وی ادامه داد: مادر، انتظار و فرزند سه کلید واژه فراجهانی هستند و برای همه جهان این فیلم می‌تواند نمایش داده شود.

عاج در پاسخ به این سوال که از مستند فیلم ناتمام برای «دخترم سمیه» الهام گرفتید؟ گفت: هر آن چیزی که فکر کنید درباره پدر و مادران در کمپ آزادی بوده را دیدم و این مستند را هم دیدم و درباره کاراکتر مصطفی صحبت کردیم و شباهت شخصیت فیلم من با آن مستند کاملا اتفاقی بوده است.

عاج ادامه داد: من یک گروه بسیار بی‌نظیر داشتم و خدا من را خیلی دوست داشت که همچنین گروهی داشتم. من یک سوژه زنانه ملتهب دیدم که درام داشت و ترغیب شدم به عنوان اولین فیلم آن را بسازم. حداقل فایده‌ای که این فیلم دارد، این است که سفید‌سازی پرونده فرقه رجویه و مجاهدین را باور نکنیم.

لیلی عاج در انتها بیان کرد: خانم صامتی انتخاب اول و آخر من بود و من به دنبال مادری بودم که بتواند نقش را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز