مروری بر جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر؛

تهیه‌کننده «بچه زرنگ»: متولیان و نهادهای دولتی کشور به حوزه کودک و انیمیشن‌ها توجه کنند

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۷۲۳۱
تهیه‌کننده «بچه زرنگ»: متولیان و نهادهای دولتی کشور به حوزه کودک و انیمیشن‌ها توجه کنند
حامد جعفری تهیه‌کننده پویانمایی «بچه زرنگ» می‌گوید که در این پروژه تقریبا 250 نفر فعالیت داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ حامد جعفری تهیه‌کننده پویانمایی «بچه زرنگ» گفت: پروژه انیمیشنی است که در قالب برنامه بلندمدت ساخته شده است. به این نقطه رسیدیم که هر سال برنامه‌ای برای کودک و نوجوان داشته باشیم. ایده پردازی آن هشت ماه طول کشیده و به دلیل شیوع کرونا وقفه‌ای داشته و امروز نسخه اولیه به نمایش گذاشته شده است. این پروژه مشترک کانون فکری کودک و نوجوان و پویا است و امیدواریم ادامه پیدا کند تا کانون دوباره پاتوق کودکان باشد. این جمعی که کار را انجام دادند گروه جوانانی هستند که تمام تلاش خود را کردند و از همه آنان قدردانی می‌کنم.

تهیه کننده کار در ادامه افزود: تمایزی مهم بین انیمیشن سینمایی با دیگر گونه های سینمایی وجود دارد. مولف در انیمیشن، کمپانی است و کار به صورت جمعی شکل می گیرد. در این پروژه تقریبا 250 نفر فعالیت داشتند.

تهیه کننده بچه زرنگ ادامه داد: ما برای گروه کودک و نوجوان کار می‌کنیم. این گروه همیشه مغفول مانده و ما تمام تلاشمان را برای دیده شدن این گروه خواهیم کرد. جشنواره فیلم فجر فرصتی بود برای دیده شدن و ما از این فرصت استفاده کردیم تا بتوانیم قدمی برای شناساندن انیمیشن‌ها به منتقدان و مدیران برداریم.

حامد جعفری «بچه زرنگ» درباره همکاری نهادهای دولتی گفت: وقت آن رسیده که متولیان و نهادهای دولتی کشور به حوزه کودک و انیمیشن‌ها توجه کنند. همان‌طور که دیدیم آثاری مانند «فیلشاه» در گیشه هم موفق بودند پس می‌بینیم که در این حوزه هم می‌توان گردش مالی خوبی داشت. امیدوارم نهادهای دولتی و حکومتی به کمک آیند.

وی افزود: پروژه «بچه زرنگ» با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفته پس مشخص است که این سازمان به این موضوع توجه دارد؛ اما اینکه چرا نهادهای دولتی و حکومتی توجهی ندارند، سوالی است که ما جوابی برای آن نداریم و مسئولان باید پاسخ دهند.

جعفری تاکید کرد: در ابتدا حامد محمدیان کارگردان پروژه بود که به دلایلی از کار جدا شد و مصاحبه‌ای هم در این بار کرد. در هر صورت ما هم به پاس تمام تلاش‌های ایشان، نام او را در تیتراژ ذکر کردیم.

تهیه‌کننده «بچه زرنگ» گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در این حوزه تلاش می‌کنیم اتفاق بیفتد، رشد پویانمایی است و زمانی که به عقب برمی‌گردیم می‌بینیم ما از موانعی عبور کردیم که دشوار بوده است. ما باید به کارهایی که برای کودک ساخته می‌شود کمک کنیم. البته نه فقط در مرحله ساخت و تولید بلکه در مرحله اکران و دیده شدن هم‌ کمک کنیم.

حامد جعفری بیان کرد: کار تولید انیمیشن جمع‌محور است. طبیعی است که اگر ایده‌ای به ما برسد، با پیشنهادهای یکدیگر آن را پرورش می‌دهیم.

جعفری در پایان تصریح کرد: ما به دنبال فرصت هستیم تا اگر روزنه‌ای برای عرضه آثار کودک باز می‌شود، از آن استفاده کنیم و شرکت در جشنواره فجر هم برای ما فرصت و روزنه‌ای بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز