مروری بر جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر؛

نویسنده «کت چرمی»: مواد مخدر در فیلم بال‌هایی است که فیلم ما را کامل می کند

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۷۷۲۹
نویسنده «کت چرمی»: مواد مخدر در فیلم بال‌هایی است که فیلم ما را کامل می کند
مسعود هاشمی‌نژاد نویسنده فیلم سینمایی «کت چرمی» گفت: عیسی در فیلم قهرمان بزن بهادری نیست مثل خیلی از کلیشه ها بلکه قهرمانی مثل خیلی از افراد جامعه است که عمل قهرمانانه انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مسعود هاشمی‌نژاد نویسنده فیلم سینمایی «کت چرمی» در توضیحاتی از فیلم بیان کرد: تصمیم داشتیم قصه ای اجتماعی را برپایه عکس العمل ها بسازیم. عقیده من این است که فیلم درباره اندوه عیسی و مسایل اجتماعی است. باند مواد مخدر در فیلم بال ‌هایی است که فیلم ما را کامل می کند وگرنه فیلم بیشتر درباره اندوه عیسی برای از دست دادن دخترش است. او قهرمان بزن بهادری نیست مثل خیلی از کلیشه ها بلکه قهرمانی مثل خیلی از افراد جامعه است که عمل قهرمانانه انجام می دهد.

هاشمی نژاد نویسنده کت چرمی

هاشمی‌نژاد درباره الگوی سفر قهرمان در این فیلم اظهار کرد: قهرمان نوآر قهرمانی است که یا به دنبال عدالت است یا انتقام و در مسیر او موانعی هم وجود دارد که جزو ویژگی های ژانری چنین فیلم هایی است؛ بنابراین داستان های فرعی فیلم هم جزو قواعد ژانر بود.

نویسنده درباره محافظه کاری داستان فیلم و شباهت آن با آثار مهدویان گفت: اینکه شباهتی با فیلم و آثار مهدویان دیده شود برای ما مسرت بخش است. او «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» یک و دو را ساخته است که در تاریخ سینما ماندگار است. با این حال به نظرم از حیث شباهت، کار ما با کارهای او متفاوت است. در «مرد بازنده» درام سیاسی است و اینجا سفر درونی و درون مایه اجتماعی است.

نویسنده درباره استفاده از برخی از کلیشه ها گفت: ما پرهیز کردیم که روی برخی نکات مانور دهیم. هدف ما از برخی اتفاقات برانگیختن احساسات نبود و این حتی می تواند به نوعی ضدکلیشه هم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز