۳۰۰ هزار نفر هفته گذشته به سینما رفتند

۱۴۰۱/۱۱/۲۹ - ۱۴:۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۳۸۱۰۵
۳۰۰ هزار نفر هفته گذشته به سینما رفتند
هفته گذشته سینما‌های کشور شاهد حضور بیشتری از مردم در سالن‌های خود بود به طوری که با حضور نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از مردم در سینماها، رکورد جدیدی در سینمای کشور زده شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ زمستان امسال سینما‌های ایران بار دیگر رکورد شکنی کرد و بعد از فروش ۸ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومانی آخرین هفته دی ماه، کمتر از یک ماه بعد یعنی در آخرین هفته ماه دوم زمستان ۱۴۰۱ رکورد جدیدی برای هنر هفتم کشورمان ثبت شد.

بر اساس اطلاعات سمفا، سینما‌های کشور در هفته گذشته ۹ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۷۲۳ هزار تومان فروش داشتند و تعداد مخاطبین سالن‌ها نیز ۲۹۹ هزار و ۳۹۳ نفر بوده است.

براساس همین اطلاعات پرفروش‌ترین فیلم در هفته قبل بخارست با ۳ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان بوده که از ۲۴ آبان اکران خود را آغاز کرده است.

اما رتبه دوم به ملاقات خصوصی ۲ میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان رسید و چپ راست با ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جایگاه سوم ایستاده است.

این درحالی است که لوپتو ۷۳۲ میلیون، جزیره فضایی ۳۹۸ میلیون، پالتو شتری نیز ۳۸۴ میلیون تومان فروش داشتند و رتبه‌های بعدی فروش را به خود اختصاص دادند.

نکته قابل توجه در این زمینه اینجاست که سه شنبه هفته گذشته یعنی روز نیم بها بودن بلیت‌ها نیز سینما‌های کشور ۸۰ هزار نفر مخاطب داشتند و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش فیلم‌های اکران شده ثبت شد؛ بنابراین می‌توان گفت با حذف روز سه شنبه، در ۶ روز دیگر ۲۲۰ هزار نفر به سینما‌ها رفته‌اند که با این حساب به طور میانگین روزانه ۳۶ هزار نفر آمار حضور مردم در سینما‌های کشور بوده است.

به نظر می‌رسد که این رقم می‌تواند با اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر و ادامه اکران فیلم‌های در حال نمایش، افزایش یابد.

انتهای پیام//

نظر شما