استیون اسپیلبرگ بهترین کارگردان سال شد

۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۱۵:۲۸:۵۳
کد خبر: ۱۴۳۸۴۹۱
استیون اسپیلبرگ بهترین کارگردان سال شد
اتحادیه کارگردانان آمریکا DGA، استیون اسپیلبرگ را به عنوان بهترین کارگردان سال انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هفتاد و پنجمین دوره مراسم این اتحادیه از بهترین های سینما و تلویزیون قدردانی کرد.

اعضای این اتحادیه که نماینده رسمی تمامی فیلمسازان دو رشته سینما و تلویزیون آمریکاست، اسپیلبرگ را برای کارگردانی درام زندگی نامه ای «فیبلمن ها» انتخاب کردند.

این فیلم که بازتاب دهنده رویاهای دوران کودکی و نوجوانی خود فیلمساز است، با نام «خانواده فیبلمن» هم شناخته می شود.

اسپیلبرگ  برای دریافت جایزه بهترین کارگردان سال از سوی اتحادیه کارگردانان آمریکا، با چهار همکار قدر خود رقابت سختی داشت.

او توانست با غلبه بر تاد فیلد (تار)، جوزف کامینسکی (تاپ گان: ماوریک)، دانیل کوآن و دانیل شینریت (همه چیز همه جا بلافاصله) و مارتین مک دانا (ارواح اینشیرین) این جایزه را از آن خود کند.

همه این فیلمسازان در رشته بهترین کارگردانی مراسم اسکار امسال هم برای دریافت جایزه بهترین فیلمساز سال، با یکدیگر رقابت دارند.

اسپیلبرگ با سیزده بار نامزدی در مراسم اتحادیه کارگردانان آمریکا، رکورددار کسب این جایزه در بین فیلمسازان هم نسل و جدیدتر خود می باشد.

بجز امسال، او در سه دوره قبلی مراسم هم موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان سال شده است.

تحلیل گران سینمایی عقیده دارند رباینده جایزه بهترین کارگردانی اتحادیه کارگردان آمریکا، معمولا در مراسم جوایز این موفقیت را تکرار کرده و برنده اسکار بهترین کارگردان سال هم می شود.

در تاریخ هفتاد و پنج ساله مراسم اتحادیه کارگردانان آمریکا، فقط در هشت دوره برگزیده این مراسم نتوانست اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

تازه ترین نمونه سام مندس است که سال ۲۰۲۰ برای درام جنگی «۱۹۱۷» از اتحادیه جایزه گرفت و در مراسم اسکار رقابت را به بونگ جون هو سازنده درام اجتماعی «انگل» باخت.

اتحادیه کارگردانان آمریکا حدود ۱۹ هزار عضو دارد که آنها فیلمساز منتخب و موردعلاقه شان را تک تک انتخاب می کنند و بعد از شمارش آرا، کسی که بیشترین تعداد رای و امتیاز را آورده باشد، به عنوان کارگردان منتخب سال این اتحادیه معرفی می شود.

انتخابهای این اتحادیه از جمله مهم ترین انتخابهای فصل جوایز سینمایی آمریکاست و بشدت مورد توجه منتقدان و دوستداران جدی محصولات سینمایی است.

این اتحادیه در کنار انتخاب بهترین کارگردان سال به عنوان اصلی ترین اقدام خود، همه ساله به انتخاب بهترین های تلویزیونی در رشته های مختلفی هم چون بهترین مجموعه ساز، مینی سریال، فیلم سینمایی تلویزیونی، مجموعه های کمدی و درام، مستند، کودکان و تبلیغاتی می پردازد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز