بازار نوروز تلویزیون و سینما کساد نشود

۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۵۶۴۶
بازار نوروز تلویزیون و سینما کساد نشود
یادداشت؛ مجتبی احمدی - دبیر گروه فرهنگ و هنر- خبرگزاری برنا

یکی از مهمترین کنداکتورهای رسانه ملی در طول سال و یکی از فصل های پرفروش سینما در طول هر سال به فصل بهار  و اکران نوروز و سریال های نوروزی مرتبط می شود.

در حالی که در سال پیش رو شاهد همزمان شدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم و در واقع این دو زمان پر مخاطب برای تلویزیون پیش رو است طبیعی است که مدیران سیما و البته سیاستگذاران سینما باید برای این تقویم ویژه نگاه ویژه داشته باشند چرا که بهترین فرصت است تا تلویزیون داشته های خود را در حوزه سریال سازی ارائه کند و البته سینما نیز بهترین های مرتبط با اکران نوروز را آماده برای اکران در سینما داشته باشد و از این طریق آشتی جدی سینما و تلویزیون را با مخاطبان مان شاهد باشیم.

پایتخت+6

از آنجا که در فصل بهار اصولا تماشاگر تلویزیونی بیش از فصول دیگر فرصت دیدن تلویزیون دارد و معمولا عادت دارد که در این زمان خاص بهترین های تلویزیون را دنبال کند توقع می رود که سیاستگذاران رسانه ملی مانند نگاه ویژه شان برای مناسبت های خاص امسال نیز سنگ تمام بگذارد.

با این تفاوت که بدون هیچ تعارفی باید گفت تلویزیون امروز جدا از رقیب همیشگی اش (شبکه ماهواره ای) یک رقیب جدی داخلی (پلتفرم های شبکه نمایش خانگی) هم دارد که اتفاقا برای نوروز امسال و دیگر اوقات تقویم برنامه ریزی ویژه دارند و از آنجا که این بیزینس در فصل بهار می تواند چشمگیر تر از همیشه مخاطبش را پیدا کند آماده این هستند که با چند سریال اوج گرفته خود در تعطیلات نوروز نیز آماده رقابت جدی با تلویزیونی باشند که کم کم در حال قطعی کردن سریال های منتخب این کنداکتور است.

سریال+نون+خ

جشن سربرون ، نون خ، آقای قاضی و ... امسال قرار است جای خالی سریال پایتختی را پر کند که مخاطب تلویزیون سالها با آن خاطره دارد و تک تک شخصیت های این مجموعه تلویزیونی در نوروز مانند اعضای خانواده ایرانی ها با آنها همراه هستند .

طبیعی است که قرار نیست یک سریال سالها روی آنتن بماند و مخاطبش را همراهی کند. اما این طبیعی است که توقع برود تا فرمول  سریال موفق پایتخت نسخه راهی باشد برای مدیران و سریال سازانی که تصمیم دارند جدا از نگاه بیزینسی و فرهنگی مخاطب را نیز با خود همراه کنند.

گویا تماشاگر در نگاه سریال سازان دیگر جای سابق را ندارد و برخی از سریال ها عملا با سلیقه و مذاق مخاطب بسیار فاصله دار ساخته می شوند و این مسئله از نگاه مدیران سیما نیز با نقد و بررسی آن چنانی مواجه نمی شود و گویا آنچه رخ داده است مد نظر جام جم نشینان مسئول است.

در حالی که واقعیت چیز دیگری است و مدیران سیما امروز با وسواس و نگاه سخت گیرانه تری نسبت به قبل به دنبال مصوب کردن فیلمنامه ها هستند و سریال سازی در تلویزیون به مراتب سخت تر از گذشته اتفاق می افتد و در این حالت قرار است که ما دور نمایی کیفی تر را برای تولیدات نمایشی در تلویزیون پیش بینی کنیم.

مدیران تلویزیون فرصت نوروز و ماه مبارک رمضان را از دست ندهند چرا که تماشاگر مد نظرشان پای رسانه نشسته و در انتظار بهترین ها است .

همزمان شدن ماه مبارک رمضان با نوروز شاید به کاهش سفرهای نوروزی بیانجامد و این یعنی بایستی اینگونه تصور کرد که حجم وسیع تری از مخاطبان برای سریال های این دو مناسبت چشم انتظار هستند.

بخارست

از سوی دیگر با توجه به اینکه عید نوروز نیز یکی از بهترین اکران های طول سال محسوب می شود برای سینما نیز می توان نگاه ویژه داشت و چند فیلم از آثار موفق جشنواره فجر و البته آثار در انتظار را برای نوروز در نظر گرفت و تنها به ماندگاری آثار در حال اکران روی پرده سینما اکتفا نکرد.

اگرچه اکران نوروزی معمولا با موفقیت فیلم های کمدی همراه بوده اما برخی از آثار جشنواره از جمله فیلم سینمایی «متروپل» و حتی فیلم سینمایی «غریب» نیز می توانند در کنار کمدی های در حال اکران جان گیشه را همزمان با بهار ناجی باشند.

تصمیم گیران سینما نباید این دو موقعیت خاص زمانی را در بالا نگاه داشتن گیشه سینما از دست بدهند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز