امضای تفاهمنامه همکاری بنیاد روایت فتح با ۵ استان کشور

۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۰۶:۳۸:۵۹
کد خبر: ۱۴۴۶۰۲۲
امضای تفاهمنامه همکاری بنیاد روایت فتح با ۵ استان کشور
تفاهمنامه‌ همکاری بنیاد فرهنگی روایت فتح در چارچوب شناسایی و کشف استعدادهای استانی با پنج استان کشور امضا شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا؛ وی خاطرنشان کرد: تهران بزرگ بیشترین فرمانده شهید را دارد. ما ۹ فرمانده لشکر داریم که تعدادی از این ها شهدای مدافع حرم هستند.
سردار حسن زاده گفت: فیلمی که قرار است تفاهمنامه ساخت آن امضا شود مربوط به شهید شاهرخ ضرغام است که مانند بقیه فرماندهان ما از منصب فرماندهی برخوردار نیست و از جوانان لوطی تهران بود اما نور انقلاب و تحول عظیمی که در وجود او ایجاد می کند باعث تحول در او می شود.
سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان مازندران هم تصریح کرد: فیلمی که قرار است ساخته شود، بخش بزرگی از عملیات والفجر ۸ است که لشکر ۲۵ کربلا یکی از لشکرهای عمل کننده در آن عملیات بود و در این فیلم به نقش دو فرمانده شهید طوسی و بصیر خواهیم پرداخت.
وی افزود: حدود یک سال است مقدمات کنگره شهدای مازندران در حال فراهم شدن است تا برای نسل آینده بماند تا رسم و منش شهدا و افتخاراتی که برای کشور به یادگار گذاشته اند در هنر برای نسل آینده باقی بگذاریم.
سردار مسلمی گفت: امید است با ظرفیتی که ایجاد می شود و چندین برابر ظرفیت دیگری که در این مراسم حضور نداشتند قطعا در آثاری که ساخته می شود خلق هنر شده و نسل آینده از آنها بهره مند شده و این اسوه ها را به خوبی خواهند شناخت.
همچنین سردار اسماعیل فرجی فرمانده سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی گفت: این استان از استان هایی است که در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید و حدود سه هزار رزمنده جان بر کف تقدیم نظام کرده است.
وی افزود: فیلمی که قرر است تهیه شود مستند فرمانده گردان در زمان جنگ سردار شهید رجبعلی محمدزاده است که در طول هشت سال دفاع مقدس چند بار به درجه جانبازی نایل شده بود و با پای مجروح در عملیات شرکت کرد و باعث اقتدار نیروها شد.
سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدای استان همدان در سال آینده گفت: این کنگره ۱۲ سال پس از نخستین کنگره برگزار می شود. به دنبال این هستیم که در این فیلم شهید سعید قهاری سعید را معرفی کنیم که در زندگی خود مجاهدت های بسیاری داشت. این شهید فرمانده سپاه یزد بود که قبل از برگزاری کنگره شهدای یزد با عکس شهدا عهد و پیمان می بندد تا به شهادت برسد که یک سال بعد در قرارگاه سیدالشهدا به شهادت می رسد.
وی همچنین با اشاره به شعار زن، زندگی، آزادی افزود: آنهایی که این شعار را می دهند بدانند که فرمانده سپاه همدان به مدت دو سال فرمانده زن داشت. خواهر دباغ فرمانده سپاه همدان بود که همراه حضرت امام(ره) در پاریس جزو محافظ های ایشان حضور داشت.

انتهای پیام//

نظر شما