وزیر فرهنگ وارد کاراکاس شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۱۱:۳۹:۵۰
کد خبر: ۱۴۴۶۶۰۷
وزیر فرهنگ وارد کاراکاس شد
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالی ونزوئلا، شرکت در نمایشگاه فرهنگی هنری ایران و ونزوئلا و حضور در برخی از برنامه های فرهنگی به این کشور سفر کرده است، با استقبال مقامات عالی ونزوئلا وارد کاراکاس شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ وزیر فرهنگ در بدو ورود به این کشور گفت: دولت و ملت ونزوئلا و ایران ارتباطات نزدیک و عمیق با یکدیگر دارند و علی رغم فاصله جغرافیایی، دو کشور همچون دو همسایه و برادر با یکدیگر ارتباط عمیق دارند و روابط دوجانبه در تمام زمینه ها توسعه پیدا کرده است.

وی گفت: مقاومت دولت و ملت ونزوئلا درمقابل استکبار بازتاب بسیار مثبت و ارزشمندی در ایران داشته و رهبران دو کشور دوست و برادر همواره بر روابط دو جانبه تاکید داشته و دارند.

اسماعیلی ادامه داد: امیدواریم که این سفر نقطه عطفی باشد که بتوانیم ارتباطات فرهنگی دو کشور را بیش از پیش در کنار ابعاد دیگر توسعه گسترش دهیم. 

وزیر فرهنگ همچنین سالگرد درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا را به عنوان مردی مبارز و ارزشمند به ملت و دولت ونزوئلا تسلیت گفت و تاکید کرد: ملت و دولت ونزوئلا نشان دادند که پیرو بسیار خوبی برای این شخصیت بسیار بزرگ هستند.
 
فرهنگ به حفظ تاریخ و هویت ملت ها کمک می کند
 
خانم کاپایا رودریگز، معاون وزیر خارجه ونزوئلا هم ضمن استقبال و خیر مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران در کشورش تاکید کرد ایران و ونزوئلا دارای دشمن مشترک هستند که باید با آن مبارزه کرد و این مسیر با قوت ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همواره دو ملت در کنار یکدیگر هستند و فرهنگ زمینه ای است که می تواند کمک کند تا تاریخ و هویت ملت ها حفظ شود.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا در پایان اظهار امیدواری کرد توافقات خوبی در زمینه های مختلف میان دو کشور در این سفر صورت گیرد.
 
گفتنی است، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور توسعه همکاری های فرهنگی و مناسبات دوجانبه و شرکت در نمایشگاه فرهنگ دوست ایران و ونزوئلا عازم این کشور شده است، قرار است در جریان سفر ٢ روزه به کشور ونزوئلا ضمن دیدار با برخی مقامات عالیرتبه این کشور از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «سلول شماره چهارده» شامل خاطرات رهبری از دوران زندان و تبعید در دوران ستمشاهی به زبان اسپانیولی رونمایی کند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز