قیمت تنظیم بازاری میوه شب عید، ۱۰ درصد زیر قیمت بازار است

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۷:۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۴۴۸۳۱۷
قیمت تنظیم بازاری میوه شب عید، ۱۰ درصد  زیر قیمت بازار است
معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: مباشرین تعهد داده‌اند که قیمت عرضه محصولات حداقل ۱۰ درصد زیر قیمت میوه مشابه روز باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مرتضی معتمد، معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفتگوی تلفنی با برنامه «تهران۲۰» درباره وضعیت توزیع و قیمت گذاری میوه در آستانه عید نوروز گفت: امسال اصلا برای تهیه میوه شب عید وارد نشدیم. تا ۱۵ سال دولت با پول خودش میوه می‌خرید، رخیره می‌کرد و در ایام عید زیر قیمت عرضه می‌کرد. تنظیم کننده در تمام طول سال بخش خصوصی بود و دولت نقش کوچکی در این زمینه داشت. 

معتمد افزود: با بحث‌های وزارت کشاورزی اینطور جمع بندی شد که این کار از سمت بخش خصوصی تنظیم و انجام بشود. تمام اینها در مباحث تنظیم بازار پیش بینی شده است و اگر قیمت پیاز از قیمت تمام شده کشاورز پایین تر بیاید با ابلاغ وزیر نسبت به حل مسئله اقدام می‌شود. 

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی خاطرنشان کرد: بنابراین امسال به جای مداخله مستقیم، تنظیم بازار میوه توسط بخش‌های خصوصی در هر استان به واسطه مباشر برنامه‌ریزی کردیم. هر استان میوه مورد نیاز تنظیم بازار شب عیدش را معین و مباشر استانی میوه را خریده و ذخیره سازی کرد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر با قیمت کارگروه تنظیم بازار استان میوه مورد نظر در بازار عرضه می‌شود، افزود: مباشرین تعهد داده‌اند که قیمت عرضه محصولات حداقل ۱۰ درصد زیر قیمت میوه مشابه روز باشد. دست دولت هم باز است که اگر کارگروه تشخیص داد قیمت خوب نیست، ورود کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز