«المتمرد» با کپی‌برداری از «یاغی»، سریال پرمخاطب کشورهای عربی شد

۱۴۰۲/۰۱/۱۲ - ۱۵:۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۵۴۹۳۵
«المتمرد» با کپی‌برداری از «یاغی»، سریال پرمخاطب کشورهای عربی شد
سریال مصری_عراقی «المتمرد» که از ابتدای ماه رمضان سال جاری در شبکه MBC العراقیه و مجموعه شاهد (کشورهای عربی) پخش می‌شود، در فیلمنامه و اتمسفر کپی تمام و کمال از سریال «یاغی» محمد کارت است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ سریال مصری_عراقی «المتمرد» که از ابتدای ماه رمضان سال جاری در شبکه MBC العراقیه و مجموعه شاهد (کشورهای عربی) پخش می‌شود، در فیلمنامه و اتمسفر کپی تمام و کمال از سریال «یاغی» محمد کارت است.

ماه رمضان، فرصت مغتنم در کشورهای عربی برای ارائه جدیدترین محصولات خود به مردم است. از این رو سریال «المتمرد» در کشورهای مصر، عراق، عربستان در حال پخش است و مورد استقبال گسترده قرار گرفته و این کشورها روی این محتوا تبلیغات قابل توجهی دارند.

اما نکته‌ای که واکنش برانگیز شده ظاهرا گروه سازنده «المتمرد» بدون هیچگونه اجازه و گرفتن مجوز از مالکان معنوی و مالی سریال یاغی در نود درصد روند فیلمنامه و شخصیت‌پردازی از این سریال ایرانی کپی برداری کرده‌اند.

شاید اولین بار نباشد که این اتفاق در هر دو سوی ایران یا کشورهای دیگر می‌افتد و حقوق مولف و کپی ‌رایت رعایت نمی‌شود، اما فارغ از چرایی و چگونگی انجام این اتفاق غیرحرفه‌ای صدور محتوای موفق ایرانی به کشورهای دیگر در این مورد قابل توجه است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز