پلتفرم ها رقابتی با تلویزیون ندارند

۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ۰۷:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۹۱۱۰
پلتفرم ها رقابتی با تلویزیون ندارند
از آنجا که افزایش تولیدات در پلتفرم های نمایش خانگی به حدی رسیده است که مخاطبان سریال سبد نمایشی شان را در این مدیوم پیدا می کنند تلویزیون نیز این حس رقابت را در سریال سازی فراموش کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در شرایطی که با اعداد و ارقامی نجومی در پلتفرم های شبکه نمایش خانگی شاهد ساخت سریال های گران هستیم و این بیزنس در تنوری داغ تر از همیشه در حال پیشرفت است و صاحبان پلتفرم به جای رقابت با رسانه ملی در حال گرفتن بازار از یکدیگر هستن، این امر بر مدیران سیما مشتبه شده است که رقابت با پلتفلرم ها در شرایط فعلی امری غیر ممکن و نشدنی است.

تلویزیون نه به لحاظ شرایط مادی و نه به لحاظ چارچوب ها و ممیزی ها و خطوط قرمز، چه قانونمند و چه سلیقه ای نمی تواند با پلتفرم هایی که این روزها ستاره های سینما را به خدمت گرفته اند رقابت کند، پس در این شرایط به جای تلاش برای این اقبال غلط بهتر است با تغییر تاکتیک راهکاری نوین را برای اتفاقاتی جالب و جذاب در عرصه نمایش برگزیند.

سال هاست که دستمزد بازیگران روی روند کیفی و حتی کمی سریال سازی تاثیرگذار بوده است و بارها در مطالب مختلف به این نکته رسیده ایم که بیش از 70 درصد هزینه های یک سریال نمایشی در هر ژانر و مدیومی به بازیگران اختصاص پیدا می کند و طبیعی است که قیمت بازیگر پاشنه آشیل ترمزی  است که در سریال سازی برای رسانه ملی کشیده می شود. 

در این شرایط، تلویزیون می تواند به یک باره ستاره ها را کنار بگذارد، به سراغ چهره های جوان، کار بلد، با استعداد و خاک صحنه خورده تئاتر برود تا ضمن معرفی چهره هایی نو به عرصه بازیگری، با عدد و رقمی منطقی تر چرخ سریال سازی را در ساختمان جام جم بچرخاند.

در این شرایط وقتی که ویترین آثار نمایشی یعنی بازیگران، چهره هایی چندان پر کشش برای مخاطبان نیستند، راهکار موفقیت داشتن فیلم نامه هایی قوی، بکر و البته با جسارت است که جدا از چهره های بازیگری، قصه فیلم مخاطب را درگیر خود کند و با این حربه کم کم رسانه ملی فرصت را به نویسندگان جوان و جسوری بدهد که سال هاست در این عرصه قلم فرسایی می کنند، اما مدیران ترجیح می دهند کماکان به سراغ ایده های تکراری و قصه های کم رمق نویسندگان صاحب نامی بروند که مدت هاست در تلویزیون روایتی کلیشه ای و قابل حدس حتی برای مخاطب عام را رقم زده اند. 

_ فرصت بازیگری به چهره های دیده نشده 

_ به کارگیری نویسندگان جدید

_به کار گرفتن کارگردان های کار اولی اما کار بلد

_تولید ارزان در شرایط فعلی اقتصادی 

_تنوع آثار نمایشی روی آنتن 

و...

محصول پیشنهادی است که در بالا ارائه شد تا ضمن فاصله گرفتن از این رقابت دو سر باخت، تلویزیون در اقدامی هوشمندانه فرصتی را برای پوست اندازی از سال ها تکرار کم اقبال را تجربه کند. 

فراموش نکنیم سریال «گیل دخت» که با استقبال مخاطبان در روزهایی که پخش مطلوبی هم نداشت مواجه شد محصول همین جسارت مدیران بود و فرصتی شد تا چهره های جدیدی را در سریال سازی تجربه کنیم و نشان دهیم اگرچه ستاره ها در دیده شدن یک سریال تلویزیونی نقشی بی بدیل دارند اما فرمول هایی چون؛ 

_ فیلم نامه قوی

_ سوژه نو

_ کارگردانی متفاوت

_ سبک روایت 

_ جنس و نوع هدایت بازیگران 

_ بازی بازیگران 

 و...

هم می توانند در، درگیر کردن مخاطب با یک سریال تلویزیونی نقشی اساسی داشته باشند و در شرایط پیش رو تلویزیون هم مانند پلتفرم های شبکه نمایش خانگی مسیر را به سلامت طی کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز