رکورد ۳۳ ساله تاریخ نمایشگاه کتاب شکسته شد!

۱۴۰۲/۰۲/۲۷ - ۱۴:۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۴۷۴۲۹۴
رکورد ۳۳ ساله تاریخ نمایشگاه کتاب شکسته شد!
سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 20 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا 31 اردیبهشت ادامه دارد. این دوره از برگزاری نمایشگاه با استقبال فراوان مردم روبرو شد .

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ باتوجه به اینکه سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور پر شور و گرم مردم در حال برگزاری است، برای بررسی تفاوت این دوره با سایر ادوار به لحاظ کیفیت، نظم و فضای عمرانی نمایشگاه بین المللی کتاب با محمدحسین آزادبخت، رئیس کمیته مراسم و میهمانان ویژه‌ این دوره از برگزاری نمایشگاه گفت و گو داشتیم.

محمدحسین آزادبخت، رئیس کمیته مراسم و میهمانان ویژه‌ سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: 

سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با برخی تفاوت ها نسبت به ادوار گذشته برگزار شده است که مهم ترین نکته این است که بزرگترین عرضه نمایشگاهی را نسبت به همه ادوار تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب داشتیم. فضای عمرانی مصلی ۱۲۵ هزار متر مربع زیر بار نمایشگاهی رفته است که نمایشگاه کتاب تهران را به یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب دنیا تبدیل می کند.

آزاد بخت افزود:  از روز ابتدای برگزاری نمایشگاه شاهد این بودیم که مردم عزیز با استقبالی بی سابقه وارد نمایشگاه شدند و تا امروز که روز هفتم از برگزاری نمایشگاه است تمام آمارها چه به لحاظ حضور و چه به لحاظ فروش جابجا شده است. نسبت به مدت برگزاری مشابه در سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش میزان بازدید و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش میزان فروش داشتیم. روز گذشته میزان حضور مردم در نمایشگاه کتاب رکورد تمام روز های ادوار تاریخ ۳۳ ساله برگزاری نمایشگاه را شکسته است.

رئیس کمیته مراسم و میهمانان ویژه‌ سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد:  امسال نمایشگاه به حضور مقام معظم رهبری متبرک شد و یک بازدید مفصل حدود سه ساعت و نیم از نمایشگاه داشتند و در این بازدید نکات مهمی را بیان کردند. در مجموع نمایشگاه کتاب امسال نمایشگاه بی نظیری به لحاظ آمار و ارقام است.

او افزود: بازدید کنندگان از شهرستان ها نیز حضور بسیار خوبی داشتند وبه رغم اینکه نمایشگاه به صورت مجازی هم در کنار نمایشگاه حضوری برگزار شد  ما شاهد حضور چشمگیر هموطنان مان در نمایشگاه بودیم ضمن اینکه تعداد زیادی از فروش علاقه مندان شهرستان ها را در نمایشگاه مجازی داشتیم.

او در ادامه گفت ؛

در مجموع نمایشگاه حضوری و مجازی باعث شده است تا مردمی که در استان های مختلف قرار دارند بتوانند دسترسی راحت تر و آسان تری را به کتاب های موجود در نمایشگاه داشته باشد.

آزاد بخت با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه با اسقبال فراوانی مواجه شد، گفت:

امسال آمار حضور به لحاظ رکورد بسیار جابجا شده است و استقبال بسیار ویژه‌ای از نمایشگاه کتاب شده است. سال گذشته اولین سال برگزاری پس از دوره کرونا بود و به نسبت جمعیت کمتری در نمایشگاه حاضر بودند اما در سال جدید آمار حضور درخشان است.

رئیس کمیته مراسم و میهمانان ویژه‌ سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به مفید و مناسب بودن نمایشگاه مجازی بیان کرد:

 نمایشگاه مجازی تاثیری در حضور مردم در نمایشگاه ندارد بلکه  در میزان خرید مردمی موثر است. نمایشگاه کتاب امسال نکات ویژه بسیاری دارد و تشکیلات بسیار خوبی برای رفاه مردم در نظر گرفته است.

آزاد بخت در پایان گفت: کمیته‌های نمایشگاه از ماه‌ها پیش تمهیدات لازم را اندیشیدند و من به عنوان یکی از مدیران کمیته ها از مردم دعوت می کنم تا در این روزهای پایانی در نمایشگاه حضور پیدا کنند و از نمایشگاه بازدید کنند . فضای نمایشگاه امسال فضایی کاملا خانوادگی و بسیار مطلوب و پر نشاط است که برای حضور خانواده ها مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز