سینمای دفاع مقدس بهترین بستر برای قهرمان پروری است

۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۰۸:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۰۸۰
سینمای دفاع مقدس بهترین بستر برای قهرمان پروری است
سینمای دفاع مقدس یکی از جریانات مهم سینمای ایران است که این روزها با داغ شدن ژانر کمدی و کوچ مخاطبان به سمت تولیدات شبکه نمایش خانگی کمرنگ تر و کم فعالیت تر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ سینمای دفاع مقدس یادآور رشادت ها و فداکاری های دوران 8 سال دفاع مقدس است. این سینما به مجموعه فعالیت‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایران در طول هشت سال جنگ ایران و عراق اشاره می‌کند. اما این روزها این سینمای پرتلاطم و پر قصه کم رنگ تر از گذشته در حال فعالیت هستند. 

انسیه شاه حسینی، فیلمنامه نویس و کارگردان در این باره معتقد است:

سینمای دفاع مقدس تازه شروع شده است زیرا یک دوره ای زمان افول خودش را طی میکرد و مورد نامهربانب مسئولین فرهنگی قرار گرفت اما خوشبختانه امروز شرایطی ایجاد شده است که این سینما می تواندا به رشد خودش که متوقف شده بود ادامه بدهد. 

کارگردان فیلم سینمایی «شببخیر فرمانده» گفت: این ژانر همچنان می تواند پر قدرت فعالیت کند اما این موضوع باز می گردد به نحوه فعالیت و عملکرد مسئولین فرهنگی که سینمای دفاع مقدس به چه میزان برایشان دغدغه است و انگیزه برای فعالیت دارند. اشخاص3 دلسوخته برای فعالیت در این عرصه وجود دارند و هنرمندان در این زمینه مقصر نیستند. 

شاه حسینی بیان کرد: به تعداد رزمندگان، انسان های فعال در دفاع مقدس، مرزنشینان، سربازان، بسیجیان و هر رزمنده ای که تفنگ به دست شد تا از میهن دفاع کند قصه، داستان های جذاب، سرود و شعر و ... داریم و می توان فیلم ها، سریال ها و تئاتر های زیبایی ساخت. طبق گفته مقام معظم رهبری: «سینمای دفاع مقدس اقیانوسی است که می توان سال های سال در آن غوطه خورد و سیر کرد.»

کارگردان و نویسنده «زیباتر از زندگی» ادامه داد: برای قهرمان پروری به شخصی نیاز داریم که علیه ظلم و ستم قیام می کند و تا مرز شهادت ایستادگی کند، در سینمای دفاع مقدس به راحتی می توان با این داستان ها تازید. بهترین بستر قهرمان سازی و قهرمان پروری در تمام ژانرهای سینمایی، سینمای دفاع مقدس است، به دلیل شرایط و موضوع هایی که دارد قهرمانان بسیاری را در خود جای داده است. 

این کارگردان افزود: موفقیت کارگردانان نسل جدید سینمای دفاع مقدس به میزان انگیزه آن ها باز می گردد و نسل جوانی که میخواهد در این عرصه فعالیت کند باید بداند که برای چه قدم در این مسیر گذاشته است؟ آیا به این ژانر علاقه قلبی دارد؟ آیا به دنبال ایجاد تغییرات در این حوزه است؟ یا به دنبال حل سوالات خود برای بررسی عوامل جنگ است؟ 

شاه حسینی در پایان گفت: بسیاری از فیلم های آمریکایی که درباره جنگ های مختلف آن کشور ساخته می شود توسط افرادی است که اصلا در زمان آن جنگ حضور نداشتند و برای کشف و پژوهش علل ایجاد آن جنگ دست به ساخت فیلم های این چنینی زده اند. با آگاهی کامل به دنبال ساخت فیلم های جنگی می روند، در حالی که ساخت فیلم های جنگی تنها به جنگیدن و کشت و کشتار ختم نمی شود.

انتهای پیام/

نظر شما