سعید مقیسه در حاشیه رونمایی از مجله «دیداری نو»؛

فرصتی که ساترا برای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری ایجاد کرد

۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۷۵۲
فرصتی که ساترا برای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری ایجاد کرد
روز دوشنبه 8 خرداد 1402 مراسم رونمایی از مجله «دیداری نو» در کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با جضور چهره های سیاسی و فرهنگی و هنری در موزه فرش ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ سعید مقیسه، معاون رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از مجله «دیداری نو» و تقدیر از جوان ترین و مسن ترین تهیه کنندگان کانون در ابتدا گفت: 

امروز به احترام حضور عزیزان و هنرمندان فعال در این عرصه حضور پیدا کردم. صدا و سیما رسانه ای است که به عنوان خاستگاه هنرمندان و تهیه کنندگان شناخته می شود و همچنان در حال فعالیت در کنار دوستان است، چه در برنامه هایی که به صورت مستقیم با صدا و سیما فعالیت می کنند چه دوستانی که به شکل غیر مستقیم تولید دارند. هر کمکی که کانون و سایر فعالان رسانه نیاز داشته باشند در ساترا انجام خواهد شد و این مراسم بهانه ای برای گرد هم جمع شدن است.

معاون رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما تا یکسال گذشته در سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر فقط با رسانه ها همکاری می کردیم یعنی در ابتدا باید یک رسانه ای وجود داشت تا بتوانیم با یکدیگر فعالیت کنیم اما موضوعی که جدیدا در ساترا مطرح شده است این است که سه مجوز وجود دارد، یک مجوز در خصوص رسانه، مجوز فلمنامه و مجوز انتشار.

سعید مقیسه ادامه داد: مجوز انتشار را نگه داشتیم که اگر شخصی قرار است محتوایی تولید و منتشر کند باید از طریق یک رسانه ای آن را منتشر کند اما در سایر موارد نیاز به رسانه نیست تنها باید صحبت کنیم. لذا طرح و ایده را از رسانه نمیگیریم طرح را از کسی که به دنبال تولید برنامه است می گیریم، فیلمنامه را از نویسنده می گیریم و مجوز تولید را به نویسنده می دهیم.

او افزود: تنظیم گر به واسطه وظیفه ای که به آن سپرده شده باید در هدف اصلی قدم بردارد و باید تنظیم مقررات، نظارت و تنظیم گری منافع مخاطب ، منافع ذی نفعان صنعت تولید و انتشار و منافع ملی را مورد بررسی قرار دهد. برای بررسی منافع ملی مجمع تحلیل گران راه اندازی شده تا همه کسانی که حرف و تحلیل و انتقادی دارند به این مجمع مراجعه کنند و همچنین برای بخش تنظیم گری صنعت رسانه، صنعت رصتا را ایجاد کرده ایم.

photo_2023-05-29_21-19-46

معاون رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش توضیح داد: مجمع رصتا ناظر بر رسانه هاست و آمادگی داریم تا به عوامل تولید از جمله کانون های حرفه ای، کانون تهیه کنندگان و مباحث تعیین صلاحیت ها و کارشناسی ها را انجام دهیم و برگزاری جشنواره ها و رتبه بندی آثار را داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم بیشتر از هنر و تجربه عزیزان استفاده کنیم. امیدوارم نهاد دیداری به شکوفایی عالی برسد فضای مجازی فرصت های جدیدی را ایجاد می کند. 

سعید مقیسه در پایان گفت: فضای مجازی ناگهان فرصت های متعدد را برای رسانه های ایران و سایر کشورها ایجاد کرده است که جذب همه فرصت ها، تبدیل ظریفیت ها به فرصت و جلوگیری از تبدیل شدن به تهدید، نیازمند حضور همه کانون ها برای افزایش تولیدات فرهنگی در چارچوب و ریل گذاری است. برای حضور بخش خصوصی در رسانه به عنوان نمایش خانگی و کانون های تخصصی این شرایط لازم است و باید مراقب باشیم ظرفیت ها تبدیل به تهدید نشوند تا بتوانیم برای فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان تلاش کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز