اخبار شخصیت های مهم در هفته ای که گذشت؛

زخم مهران غفوریان هم کاری شد/ پیمان جبلی تکلیف عادل فردوسی پور را معلوم کرد/ محسن چاوشی درگیر چه ماجرایی شده است/ چه کسی جایگزین گیلدخت می شود؟

۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۰۷:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۲۴۴
زخم مهران غفوریان هم کاری شد/ پیمان جبلی تکلیف عادل فردوسی پور را معلوم کرد/ محسن چاوشی درگیر چه ماجرایی شده است/ چه کسی جایگزین گیلدخت می شود؟
هفته گذشته بیشتر اخبار در حوزه فرهنگ و هنر و موسیقی به سریال رهایم کن و ترانه جدید محسن چاوشی روی این سریال بود که البته با پیام پیمان جبلی برای عادل فردوسی پور و رونمایی از عکس های سریال زخم کاری به پر سر و صداترین اتفاق شبکه های اجتماعی تبدیل شد.

تصویر هفته؛ مهران غفوریان در زخم کاری ۲

تصویر متفاوت مهران غفوریان در زخم کاری 2+ تصویر

فیلمبرداری فصل دوم سریال زخم کاری با نام فرعی «بازگشت» آغاز شده است.

تولید فصل دوم زخم کاری با نام بازگشت، به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان کلید خورد.

تصویری از مهران غفوریان که در فصل دوم «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان حضور دارد، منتشر شده است.

مهران غفوریان

طبیعی است که بخشی از بازیگران فصل اول سریال زخم کاری در فصل دوم نیز حضور داشته باشند. آنطور که تا امروز توسط عوامل سریال زخم کاری منتشر شده است هنرمندانی از جمله جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، الهه حصاری، مرتضی امینی‌تبار، سعید چنگیزیان و سید جواد هاشمی از فصل اول این سریال هستند که در فصل دوم نیز حضور دارند. همچنین بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، مهران غفوریان و الناز ملک به گروه بازیگران اضافه شده‌اند. گفته می‌شود چند چهره جدید بازیگری نیز برای نخستین بار در سریال «زخم کاری ۲؛ بازگشت» به‌عرصه نمایش خانگی و سینما معرفی خواهند شد.

فیلمنامه فصل دوم «زخم کاری» به‌قلم گروهی از نویسندگان شامل میلاد نجفی، میلاد اکبرنژاد، اعظم بهروز، علی بحرینی و به سرپرستی محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است.

مهران غفوریان 2

در فصل دوم این سریال باید منتظر زنده ماندن مالک از ضربات چاقو، خروش و انتقام‌های او از مافیایی که فرزندان خان عمو ترتیب داده بودند، باشیم. مالک که در پایان فصل اول با ضربات متعدد چاقو توسط دختر خاندان ریزآبادی حسابی زخمی شده است در فصل دوم احتمالا به دنبال به سرانجام رساندن ماموریتی است که در فصل اول دنبال آن بود.

فصل جدید سریال زخم کاری ۲ برای پخش اختصاصی از پلتفرم «فیلیمو» تولید می‌شود و قرار است به زودی توسط این پلتفرم منتشر شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این سریال با طی کردن سریع مراحل فیلمبرداری، در نوبت پخش قرار می‌گیرد و هیچ بعید نیست که تا قبل پاییز ۱۴۰۲ منتشر شود.

تصاویر  هفته؛ هدیه تهرانی و سحر دولتشاهی 

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و سحر دولتشاهی در فیلم امام خمینی + عکس

تازه ترین تصاویر فیلم سینمایی «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی منتشر شد.

فیلم «فرزند صبح» بهروز افخمی قرار بود این روزها همزمان با رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی روی پرده سینماها برود ولی باز هم باید در انتظار فرصتی دیگر بماند تا شاید سرانجام به نمایش درآید. 

IMG_20230604_174110_156

فروردین ۱۳۸۳ بهروز افخمی ساخت داستان مقطعی از زندگی امام خمینی (ره) را با عنوان فرزند صبح» آغاز کرد که بعد هم نسخه‌ای از آن در سال ۱۳۸۹ در جشنواره فجر رونمایی شد؛ نسخه‌ای که مورد تایید افخمی نبود و بابت نمایش نسخه‌ای ناقص آنقدر ناراضی بود که گفت، «کاری می‌کنم همه بفهمند من «فرزند صبح» را نساخته‌ام» . اما در نهایت پس از کش‌وقوس‌های فراوان حدود دو سال قبل نسخه‌ای که مورد تایید این کارگردان باشد آماده شد و حتی نسخه‌ای از آن در جشنواره فیلم عمار رونمایی شد.

IMG_20230604_174110_133

با این حال نسخه نهایی فیلم «فرزند صبح» هنوز به اکران عمومی نرسیده و اگرچه به گفته خود افخمی خیلی از کسانی که باید فیلم را می‌دیدند در موقعیت‌ها و به بهانه‌های مختلف آن را تماشا کرده‌اند، اما اکران آن در سینما و برای تماشاگر عادی هم اهمیت خود را دارد. در این راستا قرار بود فیلم «فرزند صبح» که پخش آن را حوزه هنری برعهده دارد، همزمان با ۱۴ خرداد امسال به مدت محدودی در سینما اکران شود که مقدمات آن فراهم نشد.  

افخمی بیان کرد که احتمالا در مهرماه این فیلم روی پرده می‌رود.

IMG_20230604_174110_575

در فیلم «فرزند صبح» عبدالرضا اکبری نقش میانسالی روح‌الله خمینی، هدیه تهرانی (دایه)،  محمدرضا شریفی‌نیا (سیداحمد خمینی)، سحر دولتشاهی (مادر)، آتیلا پسیانی (پدر) را بازی کرده‌اند.

مجوز هفته؛ برای مصلحت

پسر یکی از مقامات عالی‌رتبه کشور در یکی از درگیری‌ها مقابل دانشگاه تهران مرتکب قتل می‌شود

در آستانه اکران عمومی فیلم سینمایی «مصلحت»، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

 پوستر رسمی فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، با طرحی از خانه طراحان انقلاب اسلامی رونمایی شد.

فیلم سینمایی «مصلحت» یک تریلر معمایی‌- جاسوسی است که پس از سه سال بلاتکلیفی، سرانجام از چهارشنبه ۱۷ خردادماه اکران خود را توسط پخش بهمن سبز و به سرگروهی سینما هویزه مشهد با شعار «عدالت خط قرمز ندارد!» در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

در خلاصه داستان این فیلم که به موضوعی افشاگرانه در اوایل دهه ۶۰ می‌پردازد، آمده است: "پسر یکی از مقامات عالی‌رتبه کشور در یکی از درگیری‌ها مقابل دانشگاه تهران مرتکب قتل می‌شود، اما پیوند خانوادگی و مصلحت سیاسی کشور، این پرونده مشکوک ‌و پُر رمز و راز را وارد موازنه‌ای پیچیده و سخت می‌کند..." 

این فیلم که از آثار مهم و بحث‌برانگیز سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر بود، در ۷ بخش کاندید دریافت جایزه شد و حسین دارابی در نخستین تجربه سینمایی‌اش، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول را برای آن دریافت کرد.

فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر و... ترکیب بازیگران اصلی «مصلحت» را تشکیل می‌دهند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از؛ کارگردان: حسین دارابی، تهیه‌کننده: محمدرضا شفاه، مجری طرح :کامران حجازی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، تدوین: سیاوش کردجان، موسیقی: فردین خلعتبری، مدیر تولید :پیمان حجازی، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری طادی، طراحی و ترکیب صدا‌: آرش قاسمی، مدیر صدابرداری‌: امیر عاشق‌حسینی، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، بازنویسی فیلمنامه: احسان ثقفی، احمد حیدریان، دستیار کارگردان: صالح غربی‌جوان، مدیر برنامه‌ریزی: افشین رضایی، جلوه‌های ویژه بصری: امین پهلوان‌زاده، مدیران تدارکات: فرامرز رضایی، حسین لنجابی، عکاس: امید صالحی، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری، روابط عمومی: زهرا دمزآبادی،

تولید شده در باشگاه فیلم سوره، محصول سازمان سینمایی سوره و مرکز فیلم‌‌وسریال اوج.

تولد هفته؛ بازیگری با کت چرمی

تولد ١٨ سالگی دختری که بهترین بازیگر زن شد!

سارا حاتمی بازیگر سریال «زخم کاری» و فیلم «کت چرمی» ۱۸ ساله شد.

سارا حاتمی، بازیگر جوان فیلم سینمایی «کت چرمی» که برای این فیلم موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در جشنواره فیلم فجر کسب کند، ١٨ ساله شد.

او این تصاویر را همزمان با جشن تولد خود در صفحه‌اش منتشر کرد. فیلم «کت چرمی» از هفته آینده در سینماها اکران می‌شود. او پیش از این با سریال «زخم کاری» دیده شد. 

پیام هفته؛ محسن چاوشی: ببخشید یه کم درگیرم!

 

پیام نگران کننده محسن چاوشی بعد از کار جدید/ ببخشید یه کم درگیرم!

بالاخره محسن چاوشی بعد از مدت ها لب به سخن گشود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا؛ محسن چاوشی بعد از استقبال طرفدارانش از آثار تازه اش برای سریال رهایم کن اینگونه نوشت؛

ممنونم از حمایت‌هاتون از دو قطعه‌ی اخیر. خوشحالم که دوست داشتین. مثل همیشه دل‌گرم کننده‌این و پر از انگیزه برای من و همکارام که برای تولید این دو قطعه از تمام هنرشون مایه گذاشتن. همچنین برای همراهی‌تون در کارهای خیریه تشکر ویژه می‌کنم. ببخشید نمی‌رسم جواب تک‌تک محبتاتون رو بدم. یه کم درگیرم؛ به‌وقتش می‌گم درگیر چی ؛) کنارم بودید همیشه. بمونید کنارم.

میلیاردر هفته؛ خانواده فسیل سینما

فسیل ۱۶۰ میلیاردی شد

فیلم «فسیل» پس از دو ماه و ۱۰ روز با فروش ۱۶۰ میلیارد تومانی به اکران خود ادامه می‌دهد و قرار است تعدادی از فیلم‌های اکران تابستان، پس از دو روز تعطیلی سینماها، از چهارشنبه ۱۷ خرداد روی پرده بروند.

 امروز جمعه ۱۲ خرداد، فروش فیلم «فسیل» ساخته کریم امینی پس از حدود دو ماه و ده روز [با احتساب پیش نمایش اسفند و روزهای تعطیل رمضان و…] از مرز ۱۶۰ میلیارد تومان عبور کرد، در حالی که استقبال مردم از این فیلم در تهران و شهرستان‌ها، همچنان ادامه دارد و میانگین رقم فروش روزانه این فیلم افت نداشته است.

پس از این فیلم، فیلم‌هایی چون «آهنگ دو نفره» و «سه کام حبس» [و البته «ملاقات خصوصی» از اکران سال پیش] با بیشترین استقبال به اکران خود ادامه می‌دهند.

بر اساس اطلاعات سمفا، بیش از ۵ میلیون نفر در فصل بهار تاکنون به دیدن فیلم‌های اکران ۱۴۰۲ و چند فیلم باقی مانده از اکران ۱۴۰۱ رفته‌اند که در نوع خود جالب‌توجه است ولو درصد بالایی از این استقبال [بیش از ۳ و نیم میلیون بلیت] در آمار فیلم فسیل ثبت شده باشد. این فیلم به همراه آثاری چون ملاقات خصوصی، سه کام حبس و آهنگ دونفره در گونه‌های مختلف، عادت فیلم دیدن در سالن سینما را [به طور نسبی] به تماشاگران سینما بازگردانده است!

پیغام پسغام هفته؛ پیمان جبلی برای عادل فردوسی پور 

 

عادل فردوسی‌پور لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما درباره بازگشت عادل فردوسی پور به برخی دانشجویان پاسخ داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ پیمان جبلی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ در پاسخ به برخی دانشجویان درباره عادل فردوسی‌پور: «بالاخره وقتی این آدم در برنامه‌ای می‌آمده برای خودش خِیلی از مخاطبان را داشته است. اسمش می‌آمده، برنامه با خودش مخاطب می‌آورده است. اسم آن آدم روی شبکه‌ای می‌آمد، آن شبکه خودش را بالا می‌کشید. خب حالا به نظام، مردم و اعتقادات خودش لگد زده است. لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته است. آیا از من انتظار دارید برای اینکه من پرمخاطب بشوم بروم خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا؟! حالا ما چشممان را می‌گذاریم روی هم انگار ندیده‌ایم، اصلا شما (دانشجویان) و مردم اجازه می‌دهید ما این کار را کنیم؟ آیا ما می‌توانستیم برنامه‌هایی را بدون عز و التماس و بدون پذیرش ذلت در برابر افرادی که پشت پا زدند به اعتقادتشان، تاریخشان، فرهنگ و مردمشان و نظامی که تا به حال از آن ارتزاق کرده بودند که با آن تا به اینجا 

مجری هفته؛ محسن کیایی 

اولین ویدئو از مجری‌گری محسن کیایی + فیلم

برنامه موزیکال-معمایی «صداتو» به میزبانی محسن کیایی امروز چهارشنبه ۸ صبح در پلتفرم فیلیمو منتشر شد.

شاهکار هفته؛ محسن چاوشی برای رهایم کن محسن تنابنده

 

شاهکار محسن چاوشی برای رهایم کن محسن تنابنده + ویدیو

آهنگ «من باید می‌رفتم» شاهکاری دیگر از محسن چاوشی بود که در سریال نمایش خانگی «رهایم کن» با بازیگری محسن تنابنده منتشر شد.

 آهنگ «من باید می‌رفتم»، با ترانه سرایی امید روزبه، آهنگسازی محسن چاوشی، تنظیم اشکان عرب، نوازندگی گیتار الکتریک عادل روح‌نواز، گیتار نایلون بهروز میرزایی، ویولن سل کوروش کشاورز، ارکستر زهی رضا فوادیان، میکس و مستر مهدی کریمی و کاور حامد تلخ‌آبی در سریال نمایش خانگی «رهایم کن» منتشر شد.

متن شعر آهنگ «من باید می‌رفتم»: 

مثل چشمه‌ها نبود

مثل آسمون نبود

اونکه دیوونم کرد

لایق جنون نبود

همه چی دروغ بود

همه چی نقاب بود

بخت خوش خیال من

خواب خواب خواب بود

-----------

من باید می‌رفتم

با قطاری که برام

آخرین گلوله‌ی

آخرین خشاب بود!

من باید می‌رفتم

زود زود زود زود

یکی تو خاطره‌هام

زخم برداشته بود...

-----------

نمی‌دونم قلبم...

واسه چی ول‌کن نیست!

من تمومش کردم

زندگی ول‌کن نیست!

با همین حال خراب

با دل وامونده

از همه بریده و

از همه جا مونده

-----------

من باید می‌رفتم

با قطاری که برام

آخرین گلوله‌ی

آخرین خشاب بود!

من باید می‌رفتم

زود زود زود زود

یکی تو خاطره‌هام

زخم برداشته بود...

پیام هفته؛ ساترا برای کانون تهیه کنندگان 

فرصتی که ساترا برای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری ایجاد کرد

روز دوشنبه 8 خرداد 1402 مراسم رونمایی از مجله «دیداری نو» در کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با جضور چهره های سیاسی و فرهنگی و هنری در موزه فرش ایران برگزار شد.

 سعید مقیسه، معاون رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از مجله «دیداری نو» و تقدیر از جوان ترین و مسن ترین تهیه کنندگان کانون در ابتدا گفت: 

امروز به احترام حضور عزیزان و هنرمندان فعال در این عرصه حضور پیدا کردم. صدا و سیما رسانه ای است که به عنوان خاستگاه هنرمندان و تهیه کنندگان شناخته می شود و همچنان در حال فعالیت در کنار دوستان است، چه در برنامه هایی که به صورت مستقیم با صدا و سیما فعالیت می کنند چه دوستانی که به شکل غیر مستقیم تولید دارند. هر کمکی که کانون و سایر فعالان رسانه نیاز داشته باشند در ساترا انجام خواهد شد و این مراسم بهانه ای برای گرد هم جمع شدن است.

معاون رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما تا یکسال گذشته در سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر فقط با رسانه ها همکاری می کردیم یعنی در ابتدا باید یک رسانه ای وجود داشت تا بتوانیم با یکدیگر فعالیت کنیم اما موضوعی که جدیدا در ساترا مطرح شده است این است که سه مجوز وجود دارد، یک مجوز در خصوص رسانه، مجوز فلمنامه و مجوز انتشار.

سعید مقیسه ادامه داد: مجوز انتشار را نگه داشتیم که اگر شخصی قرار است محتوایی تولید و منتشر کند باید از طریق یک رسانه ای آن را منتشر کند اما در سایر موارد نیاز به رسانه نیست تنها باید صحبت کنیم. لذا طرح و ایده را از رسانه نمیگیریم طرح را از کسی که به دنبال تولید برنامه است می گیریم، فیلمنامه را از نویسنده می گیریم و مجوز تولید را به نویسنده می دهیم.

او افزود: تنظیم گر به واسطه وظیفه ای که به آن سپرده شده باید در هدف اصلی قدم بردارد و باید تنظیم مقررات، نظارت و تنظیم گری منافع مخاطب ، منافع ذی نفعان صنعت تولید و انتشار و منافع ملی را مورد بررسی قرار دهد. برای بررسی منافع ملی مجمع تحلیل گران راه اندازی شده تا همه کسانی که حرف و تحلیل و انتقادی دارند به این مجمع مراجعه کنند و همچنین برای بخش تنظیم گری صنعت رسانه، صنعت رصتا را ایجاد کرده ایم.

photo_2023-05-29_21-19-46

معاون رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش توضیح داد: مجمع رصتا ناظر بر رسانه هاست و آمادگی داریم تا به عوامل تولید از جمله کانون های حرفه ای، کانون تهیه کنندگان و مباحث تعیین صلاحیت ها و کارشناسی ها را انجام دهیم و برگزاری جشنواره ها و رتبه بندی آثار را داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم بیشتر از هنر و تجربه عزیزان استفاده کنیم. امیدوارم نهاد دیداری به شکوفایی عالی برسد فضای مجازی فرصت های جدیدی را ایجاد می کند. 

سعید مقیسه در پایان گفت: فضای مجازی ناگهان فرصت های متعدد را برای رسانه های ایران و سایر کشورها ایجاد کرده است که جذب همه فرصت ها، تبدیل ظریفیت ها به فرصت و جلوگیری از تبدیل شدن به تهدید، نیازمند حضور همه کانون ها برای افزایش تولیدات فرهنگی در چارچوب و ریل گذاری است. برای حضور بخش خصوصی در رسانه به عنوان نمایش خانگی و کانون های تخصصی این شرایط لازم است و باید مراقب باشیم ظرفیت ها تبدیل به تهدید نشوند تا بتوانیم برای فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان تلاش کنیم. 

خارجی هفته؛ رضا صادقی

 

بزرگ ترین تور کنسرت های اروپا رضا صادقی

رضا صادقی بزرگ ترین تور کنسرت های اروپا را بین خوانندگان ایرانی ، از 9 June آغاز خواهد نمود.

این کنسرت‌ها با برنامه ریزی «موسسه لیما» در ۱۲ شهر مختلف قاره اروپا طی یک ماه برگزار خواهد شد.

خاطره‌ هفته؛ شاهرخ دولکو برای آتیلا پسیانی

خاطره‌ای از مسئولیت پذیری آتیلا پسیانی

آتیلا، در حال رها کردن جشن مهم شادمانی دخترجانش بوده تا سر صحنه بیاید. و نمی‌خواسته برای این کار حتی نیم ساعت کارِ ما را عقب بیندازد.

از همان اولین فیلمم آتیلا پسیانی کنارم ایستاد و با بزرگواری برای من بازی کرد تا آخرین فیلمم «متأسفانه» که فیلم کوتاه ارزانی بود و آتیلا مثل همیشه کنارم بود و به برکت حضور او، الهام کردا هم (که دوست داشت برای اولین بار همبازیِ آتیلا شود) آمد و هر دو بدون این که یک ریال پول بگیرند، یکی از سخت‌ترین کارهای‌شان را که برای هر کدام یک تک‌پلانِ سراسر دیالوگ یازده‌دقیقه‌ای بود بازی کردند. یا آن شب سخت سرد زمستانی در کُردان که نوبت بازی آتیلا بود و ما از سر شب، سه‌چهار ساعتی نورش را آماده کرده بودیم و گوشی من زنگ خورد و نام رضا حداد روی صفحه نقش بست. رضا حداد؟ دوازده شب؟ چه کاری ممکن است با من داشته باشد؟

- شاهرخ می‌خوام یه خواهشی ازت بکنم. امشب ستاره جایزۀ بازیگری تئاتر فجر رو برده. آتیلا خیلی خوش‌حاله. ما یه جشنِ کوچولو برای ستاره گرفتیم ولی آتیلا با ما نمی‌آد. میگه نیم ساعت دیگه باید سر صحنۀ تو باشه. یه لطفی می‌کنی یه زنگ بهش بزنی و یه بهانه‌ای بیاری که کارِتون یه خرده عقب افتاده تا اونم تو جشنِ ستاره باشه؟

- خب معلومه رضا. من اگه می‌تونستم خودمم می‌اومدم همین حالا. آتیلا که جای خود داره.

- دمت گرم. فقط نگو من بهت زنگ زدم. قسمم داده. ناراحت می‌شه.

آتیلا، در حال رها کردن جشن مهم شادمانی دخترجانش بوده تا سر صحنه بیاید. و نمی‌خواسته برای این کار حتی نیم ساعت کارِ ما را عقب بیندازد. به این انسان چه باید می‌گفتم؟ چه باید بگویم؟ بگویم به خاطر این که ازت دور هستم متوجه نبودم که تو هم مثل هر آدم دیگری، بیمار می‌شوی و نیاز به دوستانی داری که همراهت باشند؟ که حالت را بپرسند؟ که نازت کنند تا در آن حال بد بیماری، دلت نگیرد و غصه نخوری؟...*

شاهرخ دولکو

*متن کامل این مقاله را در صفحات 56و57 بیست‌وششمین شمارۀ «فیلم امروز» بخوانید.

جابه جایی هفته؛ سریال «سوران» جای «گیل‌دخت»

سریال «سوران» جای «گیل‌دخت» را از ۱۷ خرداد می‌گیرد

قسمت اول سریال «سوران» در روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه از شبکه یک سیما پخش می شود.

سریال سوران که قصه مبارزات مردم کُرد در اواخر دهه ۵۰ را روایت می‌کند، جایگزین سریال گیلدخت می‌شود.

سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، در ۱۸ قسمت از ۱۷ خردادماه و با اتمام سریال «گیل دخت» پخش می شود.

این سریال چهارشنبه و پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲:۱۵ پخش می‌شود و در روزهای جمعه بعد از خبر ساعت ۲۱، تکرار دو قسمت پخش شده در این دو روز روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان «سوران» آمده است: همین الانم باورم نمی شه، همش میگم نکنه یه خوابه شیرین باشه که هر لحظه ممکنه ازش بپرم؟! خواب نیست همه چی عین واقعیته. من و تو و بچه‌هامون...

مهدی نصرتی، علیرضا جعفری، توماج دانش‌بهزادی، مریم کاظمی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی، احمد جعفری، روزبه رئوفی، گلنوش قهرمانی، هلن نقی‌لو، علی اکبر اصانلو، احمد صدفی، ارشیا عبدالهی، آرش نیازی، مدیا ذاکری، حمید محرابی، علیرضا حنفی، شاهو شاهمرادی، سیمین بهفر، با معرفی آسو پاشاپور و با هنرمندی زنده‌یاد حسام محمودی ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

«سوران» به عنوان تازه‌ترین محصول مرکز سریال سوره، که اقتباسی آزاد از کتاب عصرهای کریسکان نوشته کیانوش گلزار راغب است، قصه مبارزه یک جوان آزاده کُرد در التهابات دهه ۵۰ منطقه کردستان را روایت می‌کند.

استقبال هفته؛ گلزار شهدای بهشت زهرا

استقبال مردم تهران از اکران ویژه سینما سیار در گلزار شهدای بهشت زهرا

دومین هفته از اکران ویژه سینما سیار در تهران با نمایش فیلم سینمایی "غریب" در گلزار شهدای بهشت زهرا دنبال شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در ادامه ویژه برنامه‌های هفته اکران سینما سیار تهران، این رویداد در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

دومین هفته اکران ویژه سینما سیار در گلزار شهدا با اکران فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در قطعه 26 صورت گرفت و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

طرح "سینما سیار" به همت انجمن سینمای جوانان ایران فعالیت کرده و به اکران آثار سینمایی در فضاهای مختلف می‌پردازد.

فقدان هفته؛ بازیگر پیشکسوت سینمای هند

 

بازیگر پیشکسوت درگذشت

بازیگر قدیمی سینمای هند سولاچانا که معمولا نقش مادر را در سینما ایفا می‌کرد ، در سن 94 سالگی درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ سولاچانا بازیگر سینمای هند که در بیش از 250 فیلم هندی و 50 فیلم به گویش ماراتی حضور یافت، روز یکشنبه به  دلیل کهولت سن در شهر مومبای چشم از جهان فروبست. سولاچانا بازیگری را در اوایل دهه 1940 در سینمای با گویش ماراتی شروع کرد و خیلی زود به فیلم‌های هندی زبان پیوست و در نقش مادر در بیشتر فیلم‌ها ظاهر شد.

او در فیلم‌های مشهوری مانند «آدمی» محصول 1976 مقابل دیلیپ کمار،«جانی نام من است» ساخته ویجی آناند و با بازی دو آناند، هما مالینی مقابل دوربین رفت. او در «مرد شجاع/Himmatwala » نقش مادر  را بازهم ایفا کرد. سولاچانا در چند فیلم کنار دو آناند ظاهر شد. او همکاری طولانی مدتی هم با راجش خانا داشت و در چند فیلم با او همبازی بود.

سولاچانا سال 1999 به پاس یک عمر فعالیت هنری جایزه پادما شری را دریافت کرد.

خبر بد هفته؛ درگذشت مجری جوان
 
 

مجری و بازیگر جوان در سانحه تصادف درگذشت

سارا ساربانی، بازیگر جوان تئاتر در سانحه تصادف درگذشت.

 سارا ساربانی بازیگر و مجری اهل هرمزگان متولد دهه ۱۳۷۰ در هرمزگان روز گذشته به علت سانحه تصادف رانندگی دارفانی را وداع گفت . او به عنوان مجری و بازیگر تئاتر در هرمزگان، همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشت و همشهریانش با اجراهای شاد و پر انرژی او آشنا هستند. مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان روز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ در بندرعباس برگزار شد.

سارا ساربانی، یکی از بازیگران و هنرمندان هرمزگانی بود که از نوجوانی وارد عرصه بازیگری شد. او در طول فعالیت های خود در حیطه هنریشگی، در نمایش های زیادی ایفای نقش کرد که از جمله می توان به تاتر بهار برای بهار نمی آید و نمایش بریم بریتانیا به نویسندگی و کارگردانی مصیب داوری اشاره کرد.

این بانونی هنرمند هرمزگانی علاوه بر بازیگری در زمینه اجرا نیز سابقه همکاری با رادیو و تلویزیون استانی هرمزگان را در کارنامه خود داشت. سارا ساربانی مجری سی و سومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان بود.

انتهای پیام/
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز