جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان می‌ماند

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۵:۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۴۸۲۸۰۹
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان می‌ماند
پس از پایان دوره بیست‌وهفتم جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، نشست‌ها، مذاکرات و رایزنی‌هایی برای رفع کاستی‌ها، مشکلات و محدودیت‌های برگزاری این رویداد نمایشی در همدان برگزار شد که امید است با همکاری مدیران و تصمیم‌گیران استان، این جشنواره به شکلی بهتر از دوره‌های گذشته در این شهر به کار خود ادامه دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ با توجه به نشست‌های مختلف  تخصصی با  صاحبنظران  و هنرمندان عرصه نمایش کودک همچنین  حساسیت‌های ویژه‌ای که در برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان وجود دارد، این احتمال در نظر گرفته شده بود تا این رویداد بزرگ نمایشی  به استان دیگر هجرت کند.

در همین رابطه، امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که تیر 1401 در همدان برگزار شد، در گفت‌وگویی، از میزبانی این شهر ابراز نارضایتی و اعلام کرده بود در صورت برطرف نشدن ضعف‌ها، کمبودها و ناهماهنگی‌ها، احتمال تغییر محل برگزاری جشنواره بیست‌وهشتم وجود دارد.

پیرو این موضوع، در ماه‌های گذشته از یک سو مذاکرات متعددی میان اداره‌کل هنرهای نمایشی و دبیر این رویداد هنری با مدیران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و از سوی دیگر، تشریک مساعی بین سطوح مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت کلان استان همدان انجام شد. این تعامل، با بهره‎مندی از نظرات کارشناسان و اصناف تخصصی این حوزه، در راستای هم‌افزایی توان و امکانات برگزارکنندگان و با هدف ارتقای کیفی برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان صورت گرفت.

در این مذاکرات و رایزنی‌ها، بر رفع کاستی‌ها، مشکلات و محدودیت‌های موجود و به کارگیری نظرات تخصصی کارشناسان این حوزه برای برگزاری هرچه موفق‌تر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تاکید شد.

با این رویکرد امید است تا از همه امکانات سخت‌افزاری و حمایت‌های مادی و معنوی استان فرهنگی همدان در دوره‌های آتی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به بهترین شکل استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما