حامد علامتی: نوجوان امروز به دنبال دیده شدن است

۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۱۰:۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۴۸۳۱۷۹
حامد علامتی: نوجوان امروز به دنبال دیده شدن است
مدیرعامل کانون پرورش فکری در اجلاس ملی مدیران قرارگاه نوجوانی، بر اهمیت توجه به نیازهای دوران نوجوانی تأکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ حامد علامتی در نشست ملی مدیران قرارگاه نوجوانی با اشاره به ویژگی‌های دوران نوجوانی گفت: نوجوان نه مستقل است و نه وابسته. نوجوان محدودیت‌پذیر نیست و در تعامل با او نباید برخورد جدی داشت.

وی افزود: نوجوان به دنبال این است که برای خودش هویت درست کند، او درباره زندگی، هدف از خلقت و زندگی خود فکر می‌کند. درواقع به دنبال پی‌ریزی شخصیتی برای خودش است.

علامتی تصریح کرد: نوجوان ما تصور مبهمی از آینده دارد و آینده در ذهن او خارج از دسترس است. از طرفی گرفتار میان خواسته‌هایش است و عدم توان مدیریت خواسته‌هایش را دارد.

مدیرعامل کانون بیان کرد: نوجوان در این مقطع سنی از گروه همسالان خود بسیار متأثر است. او والدین خود را از نسل قبل می‌داند.

وی اظهار کرد: نوجوان امروز به سمت مریی شدن است و می‌خواهد خودش را نشان دهد.

علامتی با بیان اینکه دوران نوجوانی با چالش‌هایی همراه است، گفت: ما در کشور مرکز رصد و پایش حوزه کودک و نوجوان نداریم و در موضوع نوجوان بیشتر مواجهه هیجانی داریم. از طرفی رویکرد گزارشی وجود دارد و فاقد نقشه راه هستیم.

مدیرعامل کانون افزود: لازم است هم‌افزایی بین نهادی داشته باشیم و حتما باید کار ما پایه پژوهشی داشته باشد. باید زیرساخت‌های حوزه نوجوان را تقویت کنیم.

وی کانون خطاب به اعضای بنیاد ملی نوجوان گفت: اگر علاقه و تخصص ندارید، یاد بگیرید.

علامتی با تأکید بر یادگیری یک حرفه تخصصی ادامه داد: یک شاخه تخصصی از حوزه نوجوان را انتخاب و روی همان تمرکز کنید.

وی تصریح کرد: تولید محتوا در حوزه نوجوان از سخت‌ترین کارهاست و قالبی که محتوا براساس آن ارائه می‌شود مهم است.

علامتی در پایان گفت: بازارپردازی حوزه کودک و نوجوان را جدی بگیریم. اگر بتوانیم بازارپردازی درست داشته باشیم هم برای کودک و نوجوان شخصیت‌سازی کردیم و هم آورده اقتصادی خواهد داشت.

همچنین فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در این نشست اظهار کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محور فعالیت‌ها نیروی انسانی است.

فلاح با بیان اینکه تربیت سرمایه انسانی گام اول و اساسی است گفت: در حوزه نوجوان نیاز به تربیت مربی، شاعر، نویسنده و... داریم.

این نشست ظهر روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، حجت‌الاسلام حامد تقدیری رئیس بنیاد ملی نوجوان و اعضای بنیاد ملی نوجوان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز