«بهروز غریب پور» در گفتگو با برنا:

تهدیدها ادامه دارد/ نمی دانیم چرا اجرای اپرای «سعدی» را لغو کردند

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۱۲:۴۲:۵۲
کد خبر: ۲۷۶۷۹۰
تهدیدها ادامه دارد/ نمی دانیم چرا اجرای اپرای «سعدی» را لغو کردند
بهروز غریب پور درباره لغو اجرای اپرای عروسکی«سعدی» می گوید: هنوز منتظر جوابی صریح و روشن از مسئولان هستیم و نمی دانیم واقعا به چه دلیل سفر و اجرای مارا در شیراز لغو کردند.

اپرای عروسکی «سعدی» به کارگردانی بهروز غریب‌پور که قرار بود روز اول اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز تولد شیخ اجل در شیراز به صحنه برود؛ به دلایل نامعلوم لغو شد.

بهروز غریب‌پور کارگردان این اپرای عروسکی درباره دلایل لغو اجرا به خبرنگار تئاتر خبرگزاری برنا گفت:  شب گذشته اپرای سعدی را برای چندمین بار بازبینی کردیم و به هیچ وجه به دلیل روشنی برای توقیف این اثر نرسیدیم.مسئولان در حالی تک خوانی را دلیل لغو می دانند که صدای زن در حین بازی است و صدایشانبه عنوان تک خوانی شنیده نمی شود و در کنار خوانندگان مرد دیگر مثل محمد معتمدی و علی زند وکیلی قرار گرفته و نسبت به اپراهایی مثل فردوسی و رستم و سهراب صدای زن در آن کمتر شنیده می شود.

غریب‌پور افزود: گروه من برای حضور در شیراز باید امنیت جانی و روانی داشته باشد تا کار با آرامش روی صحنه برود.وقتی هنوز سفر ما آغاز نشده و با انواع و اقسام تهدید و فشارها روبرو می شویم قطعا حس سردرگمی ما بیشتر خواهد شد.هنوز هیچ کس به ما پاسخ قطعی و رسمی نداده است که چرا سفر ما را به شیراز و اجرای این اپرا لغو کردند.

کارگردان اپرای «فردوسی» ادامه داد: اگر شورای تامین استان امنیت و سلامت هنرمندان را برعهده نگیرد؛ ناچار هستیم سفر به شیراز را لغو کنیم. من می‌خواهم با اجرای اپرای «سعدی» مشی انسان مدبر و ضدجنگ را به مردم نشان دهم و قرار نیست خودم شاهد جنگ باشم. این نمایش در چهار دولت روی صحنه رفته است.

غریب پور تصریح کرد: لغو این اجرا در حالی است که  اپراهای عروسکی پیشین این گروه با بعضی ویژگی‌های مشابه مانند پخش موسیقی پلی‌بک و خواندن‌ِ عروسک‌ها روی صحنه در دولت‌های هشتم، نهم و دهم به صحنه رفت و مشکلی وجود نداشت و سال گذشته در ماه محرم، اپرای عاشورا را در شهر شیراز بدون هیچ مشکلی به روی صحنه بردم.

کارگردان اپرای سعدی در پایان گفت: من و گروه 95 نفره «آران» منتظر جوابی صریح و روشن از سوی مسئولان هستیم و امیدوارم این پاسخ ها وقتی داده شود که کار از کار نگذشته باشد و غیر از ضرر مالی که این اتفاق برایم به دنبال داشت، خسارت معنوی و روحی گروه جوان و با انگیزه آران بیشتر نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز