ثبت‌نام بن‌کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب مشخص شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۱۲:۴۸:۱۹
کد خبر: ۲۷۷۱۴۴
ثبت‌نام بن‌کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب مشخص شد
پس از نهایی شدن میزان بن کارت‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب ثبت نام آغاز خواهد شد، البته طبق اعلام از چند روز آینده ثبت‌نام شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های گسترش کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

نیکنام حسینی‌پور مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادها و سازمان همکار در نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون بن کارت‌های دانشجویی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون وزارت علوم و دانشگاه‌ها مشارکتی در امر بن کارت نداشته‌اند.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: البته ارائه بن کارت را طبق سنوات گذشته خواهیم داشت، مثلا سال گذشته از سوی دانشجویان ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شد و معاونت فرهنگی ارشاد هم ۳۰ هزار تومان مشارکت داشت و بن ۶۰ هزار تومانی ارائه می‌شد؛ اما برای سال ۹۴ درصدد بودیم مبلغ مشارکت دانشجویان را بر اساس مشارکت دانشگاه‌ها بکاهیم، با توجه به عدم حضور و همکاری وزارت علوم این موضوع محقق نشد.

نیکنام تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه این مشارکت حاصل نشده احتمالا ۵۰ هزار تومان از سوی دانشجو و ۵۰ هزار تومان هم از سوی معاونت فرهنگی به دانشجویان تخصیص می‌یابد تا در نهایت مبلغ نهایی ۱۰۰ هزار تومان باشد. اما هنوز این موضوع هم مصوب نشده است.

مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادها و سازمان همکار در پاسخ به اینکه این موضوع چه زمانی نهایی خواهد شد و ثبت نام از چه روزی آغاز می‌شود عنوان کرد: زیر ساخت‌های سایت برای آغاز ثبت نام آغاز شده است اما رقم نهایی شود موارد را اعلام می‌کنیم، از این رو احتمالا از ۲۷ و یا ۲۸ فروردین ماه ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی آغاز خواهد شد.

سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکتی ۷ میلیارد تومانی در این طرح شرکت کرد و اعتبار بن کارت‌های دانشجویی ۶۰ هزار تومان بود، اما امسال میزان این مشارکت افزایش یافته و به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز