گزارشی از بازار جشنواره بین المللی فیلم فجر

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۱۷:۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۸۱۵۹۳
گزارشی از بازار جشنواره بین المللی فیلم فجر
بازار جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی چهارمین روز خود را پشتسر می گذارد که بر خلاف سال های گذشته تنها به عرضه محصولات سینمای ایران می پردازد.

به گزارش خبرگزاری برنا  همزمان با برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر مانند سال های گذشته بازاری برپا شده تا در قالب آن آثار سینمایی منتخب در معرض ارائه به کشورهای مختلف قرار گیرد.

در بازار امسال که بر خلاف سال های گذشته به عرضه آثار سینمای ایران بسنده شده شرکت ها و مجموعه های مختلفی با در اختیار داشتن غرفه های خاص خود به ارائه محصولاتشان پرداخته اند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،بنیاد سینمایی فارابی،شبکه پرس تی وی،هدایت رسانه،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،انجمن سینمای جوان،حوزه هنری،موسسه اشراق و شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله سازمان ها و موسساتی هستند که زیر چتر بازار سینمای ایران به ارائه آثار خود پرداخته اند.

«مهمان داریم»،«فرشته ها با هم می آیند»«مزار شریف»،«سکوت رعنا»،«ناهید»،«۳۶۰ درجه»،«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»،«حاجی شاه»،«چاقی»،«زمانی برای دوست داشتن»،«اعترافات ذهن خطرناک من»«آسمان آبی مادرم»،«پاریس تا پاریس»،«صبح روز هفتم»،«قول»،«پدر آن دیگری»،«من مادر هستم» ،«ایران برگر»،«آنچه مردان درباره زنان نمی دانند»،«چهارشنبه خونی»،«پرویز»،«یک شب»،«مردی که اسب شد»،«از تهران تا بهشت»،«پوسته»،«ردکارپت»،«برف»،«دو»،«نزدیکتر»،«تابو»،«ایستگاه بارانی» و «ما همه تنهائیم» از جمله فیلم هایی هستند که در این بازار در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و عرضه می شوند.

همچنین در زمینه سینمای مستند نیز هشت فیلم «آتلان»،«من میخوام شاه بشم»،«آقای بیکار»،«عروسک ها نمی دانند»،«ماهی سرخ شده»،«میزبان»،«قانون جنگل»و«پهلوان و خرقه»از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عرضه شده اند.

«تهران ۱۵۰۰» نیز عنوان فیلم انیمیشنی است که در کنار دیگر محصولات پویانمایی سینمای ایران در این بازار ارائه شده است.

اما در خصوص استقبال به عمل آمده ازاین بازار،مریم نقیبی-مدیر بازار بین الملل جشنواره- اظهار کرد:طی روزهای گذشته با وجود اینکه اعلام شده بود ساعت کار بازار تا ساعت ۱۸ است حتی تا پس از ساعت ۲۰ نمایندگان کشورهای مختلف در حال تماشا و بررسی فیلم ها هستند.

وی همچنین متذکر شد:در بازار امسال در مجموع بیش از ۳۰۰ فیلم کوتاه،مستند،پویانمایی و سینمایی در معرض عرضه قرار گرفته و از این میان حدود۱۵۰ فیلم از ساخته های سینمایی هستند.

نقیبی تعداد غرفه های فعال در بازار را هم۲۰ غرفه اعلام کرد و افزود: از میان این غرفه ها ۱۵ عدد به ارائه فیلم های سینمایی و ویدئویی پرداخته و پنج غرفه هم به ارائه آثار انیمیشن اختصاص پیدا کرده اند.

همچنین در حاشیه این بازار امکاناتی در نظر گرفته شده تا خریداران در سالنی مجزا به تماشای فیلم های مدنظر خود پرداخته و پس از تماشای فیلم ها بحث خرید آثار را دنبال کرده و وارد مذاکره شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز