ایوبی در مراسم قدردانی از داوران جشنواره:

کاستی های جشنواره را بر ما ببخشید/ سینمای ایران افق های در انتظار سینمای ایران است

۱۳۹۴/۰۲/۱۰ - ۱۷:۴۴:۲۱
کد خبر: ۲۸۱۶۰۱
کاستی های جشنواره را بر ما ببخشید/ سینمای ایران افق های در انتظار سینمای ایران است
مراسم ضیافت مهمانان و داوران بخش بین الملل جشنواره سی وسوم فیلم فجر با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره و جمعی از هنرمندان در تالار دیپلمات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان حاضر در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: سینما همچنان بهانه خوبی برای دور هم جمع شدن است و جشنواره ها قدرت هنر را نشان می دهند و حال اینکه اکنون جشنواره بین المللی فیلم فجر در حال برگزاری است و کاستی هایی دارد و امیدوارم این کاستی ها را ببخشیدسینما . قدرتمند است و می تواند ما را دور هم جمع کند و در دنیای امروز ما بیش از پیش نیازمند گفت وگو و دور هم بودن هستیم. به خصوص اینکه در عصر امروز با بمباران اطلاعات مواجه هستیم و همین مسئله موجب ایجاد سو تفاهم های بسیار شده است.

وی توضیح داد: خیلی از میهمانان وقتی به ایران می آیند از شرایط موجود در کشورمان متعجب می شوند و من به آنان می گویم گاهی از تعجب آنان تعجب می کنم. مردم ما با فرهنگ خود زندگی می کنند و متاسفانه واقعیت های ایران کمتر معرفی شده است.از همین رو ایران باید منادی صدای دیگری در دنیا باشد زیرا سینمای متفاوتی دارد و همه می بینیم در دنیای امروز که چقدر به سینمای ایران احترام می گذارند.

ایوبی همچنین گفت: ایران مهد فرهنگ و سرزمین بزرگانی همچون حافظ و سعدی و مولانا است.

رییس سازمان سینمایی در ادامه با قرائت یک دو بینی از خیام به زبان روسی افزود: روسی ها عاشق خیام هستند و رباعی های خیام برای آنان بارها ترجمه شده است از این رو برای آنان از اشعار خیام می خوانم.

وی در ادامه از دست اندرکاران برگزاری جشنواره تقدیر کرد. رییس سازمان سینمایی همچنین از زحمات مهندس عبداللهی به دلیل پذیرایی از هیات داوران جشنواره در خانه همایش تشکر کرد.

در این مراسم همچنین مالشوف رئیس دانشگاه تئاتر و سینمای روسیه که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های سینمایی در دنیا است از رییس سازمان سینمایی و دست اندرکاران جشنواره فجر تقدیر و نشانی را که منقوش به اسماء الله بود به ایوبی تقدیم کرد.

همچنین جوانشیر رییس اتحادیه سینماگران افغانستان نیز با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر، به رسم یادبود نشانی را به آنان اهدا کرد که منقوش به لوگوی اتحادیه سینماگران افغانستان بود.

وی همچنین با قرائت یک بیت شعر از شاعر جوان افغان سخنرانی خود را اینگونه به پایان رساند:

با هر دلی که شاد شود شاد می شوم آباد هرکه گشت آباد می شوم

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر، آرش امینی مدیر بخش بین الملل سینما، محمد رضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و جمعی از سینماگران از جمله مسعود کیمیایی،کتایون ریاحی، مرتضی رزاق کریمی، نیکی کریمی، مرتضی شایسته، بیژن امکانیان در این مراسم حضور داشتند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز