رئیس انجمن نمایش خرمشهر:

تئاتر آبادان و خرمشهر نیاز به حمایت سازمان منطقه آزاد اروند دارد

۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۱۳:۰۲:۰۷
کد خبر: ۲۸۷۱۷۴
تئاتر آبادان و خرمشهر نیاز به حمایت سازمان منطقه آزاد اروند دارد
رئیس انجمن نمایش خرمشهر حضور منطقه آزاد اروند را فرصتی مغتنم برای رشد و پویایی امکانات سخت افزاری هنر نمایش در این منطقه خواند و گفت: ارتقا سطح کیفی و ایجاد بسترهای لازم برای تئاتر دغدغه مسولان منطقه آزاد اروند است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ،رئیس انجمن نمایش خرمشهر با مغتنم شمردن حضور سازمان منطقه آزاد، شهرداری و دیگر ارگان های این شهرستان گفت: نیاز اصلی آبادان و خرمشهر بازسازی سالن های موجود و ساخت سالن های جدید است. که با همراهی و اتحاد ارگان های مختلف امکان پذیر است. امیدواریم جشنواره تئاتر مقاومت سرآغاز ایجاد چنین رویدادی باشد زیرا هم مسئولین وزارت ارشاد و هم سازمان منظقه آزاد اروند قصد عملی شدن چنین رویداد بزرگی را دارند و این مسئله برای آنها دغدغه است

کورشاوی در خصوص وضعیت سالنهای نمایش خرمشهر و آبادان تاکید کرد: به لحاظ تعداد سالن ما به نسبت بسیاری از شهرها به خصوص اهواز امکانات خوبی داریم ما دو سالن داریم که مختص اداره ارشاد و هنرمندان تئاتر است اما به لحظ امکانات و تجهیزات سالن دچار مشکلات بسیاری هستیم چون امکانات سالنها تنها به سال اول تاسیس آنها محدود می شود و در طول این سالها چیزی به سالنهای تئاتر ما اضافه نشده است.

ما همچنان به حمایت مسولان امیدواریم تا شرایطی فراهم شود تا هنر خوزستان به ویژه آبادن و خرمشهر در جایگاهی که حقش است دست یابد.

عادل کورشاوی در خصوص آثار هجدهمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: برخی از کارها این دوره از جشنواره خوب بودند، برخی متوسط و فکر می کنم در روز آخر جشنواره آثار بهتری را بر روی صحنه خواهیم دید.

وی با بیان اینکه  جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در تقویم تئاتری کشور به ثبت رسیده است، اذعان داشت: هنرمندانی که آثار مورد توجهی دارد و پای ثابت جشنواره های تئاتری مانند فجر، دفاع مقدس و جشنواره ماه و حتی فستیوال های خارجی هستند، در این جشنواره حضور پیدا کرده اند ما کارگردان هایی در جشنواره فتح خرمشهر داریم که آثارشان در جشنواره های مختلف خارجی حضور دارند اما زمانی که نام جشنواره فتح خرمشهر می آید با جان دل به این جشنواره می آیند، شاید به لحاظ مادی هم تامین نشوند اما به دلیل جایگاه معنوی این جشنواره به آن اثر ارسال می کنند.

وی با اشاره به حجم بالای آثار ارسالی به این دوره از جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، ادامه داد: 100 اثر صحنه ای و 72 اثر خیابانی به این جشنواره ارسال شد که این تعداد با توجه به زمان برگزاری جشنواره تئاتر خرمشهر که ابتدای سال است و گروه های آمادگی چندانی ندارند، قابل توجه است.

وی تاکید کرد: در زمینه تجهیز سالنهای تئاتر خرمشهر و آبادان کوتاهی های بسیار شده است و متولیان امر توجه چندانی به کیفیت سالن ها نداشته اند.

رئیس انجمن نمایش خرمشهر بیان داشت: آبادان در زمینه تئاتر یکی از موفق ترین شهرهای استان خوزستان است و هنرمندان تئاتری این منطقه  به رغم کمبود امکانات و سالن هایی غیرمجهز و نبود منابع مالی، سرتا سر سال را اجرا داشتیم، جشنواره طنز را برگزار کردیم، در طول ماه های تابستان اجرا داریم، مهر ماه تا دی هم هشت اثر کودک برای کودکان و خانواده ها اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: شهر خرمشهر پای ثابت جشنواره ها است و تئاتری ها استان خرمشهر بسیار فعال هستند اما توجهی در شان این فعال بودن به تئاتریی ها خرمشهر نمی شود.

داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر فتح  خرمشهر تاکید کرد: تئاتر باید به اندازه ای درآمدزا باشد و ارشاد باید به تبع این حضور گرم هنرمندان تئاتر خرمشهر، امکانات سخت افزاری را بهبود بخشد و به وضعیت سالنهای تئاتری رسیدگی کند.

هجدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر از 30 ادیبهشت ماه الی 3 خرداد ماه به دبیری همایون قنواتی در خرمشهر و آبادان برگزار می‌شو

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز