تا دقایقی دیگر؛

علی جنتی برای پاسخ به سؤال ۷ نماینده به مجلس می آید

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۸:۵۱:۴۲
کد خبر: ۲۹۰۸۴۵
علی جنتی  برای پاسخ به سؤال ۷ نماینده به مجلس می آید
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به سؤالات نمایندگان پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار برنا،‌ علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به سؤالات نمایندگان پاسخ خواهد داد. در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش، عباس مقتدایی نماینده اصفهان، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت، خانم زهره طبیب‌زاده‌نوری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، فتح‌اله حسینی نماینده قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب، ناصر صالحی‌نسب نماینده دشت آزادگان و هویزه و کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات از وزیر سؤال خواهند پرسید. 

  نمایندگان از جنتی چه می پرسند؟
عبدالکریم رجبی از جمله نمایندگانی است که امروز از وزیر ارشاد سؤال خواهد کرد. رجبی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیست و به عنوان مهمان در کمیسیون حضور خواهد داشت. این نماینده مجلس درباره سؤال خود می‌گوید: متأسفانه وزارت ارشاد توجه خاصی به زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار ندارد، توزیع فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار به صورت نامتعادلی صورت می‌گیرد و مجتمع‌های فرهنگی و هنری، سینماها و کتابخانه‌ها وضعیت خوبی برای استفاده جوانان و عدم انحراف آنها ندارد. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره وقف و سازمان اوقاف از وزیر ارشاد سؤال خواهد کرد. نماینده مردم رشت می‌گوید: حوزه وقف در کشور با ایراداتی مواجه است که تغییر کاربری موقوفات و انجام هزینه‌ها خلاف ضوابط جاری و درآمدزایی نامشخص از جمله آنهاست. تغییر نظر واقف نیز یکی دیگر از مشکلات حوزه وقف است که در این خصوص از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سؤال دارم.
زهره طبیب‌زاده نیز یکی دیگر از سؤال‌کنندگان از وزیر ارشاد است. این نماینده نیز از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیست. طبیب‌زاده درباره سؤال خود از وزیر می‌گوید: موضوع سؤال از وزیر در خصوص اکران فیلم «قصه‌ها» است که به علت برخی موارد و ایرادات نباید به اکران می‌رسید. این فیلم با رویکرد فمنیستی به طرح مسائل اجتماعی از بعد ناهنجاری‌ها می‌پردازد که بیشتر به یک سیاه‌نمایی شبیه است و با وجود اینکه برخی قسمت‌ها از این فیلم حذف شده است اما همچنان شیرازه کلی آن پابرجا و سیاه‌نمایی کلی از شرایط اجتماعی جامعه در آن مشهود است. 

سخنگوی وزارت ارشاد، درباره سوال از وزیر چه می گوید؟
حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد، معتقد است سؤالات نمایندگان مجلس اغلب پیرامون مسائل منطقه‌ای، ملی و بخشی هم فرهنگی است. یکی از مواردی که قرار است جنتی برای آن پاسخگوی مجلس باشد، اکران فیلم قصه‌هاست. نوش‌آبادی با تأیید موضوع به عدم عضویت طیب‌زاده در کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره می‌کند و می‌گوید: اعضای کمیسیون فرهنگی این فیلم را پیش از اکران دیده‌اند، این فیلم اصلاحات لازم را داشته و مراحل قانونی را گذرانده است و منعی برای اکران عمومی ندارد. نوش‌آبادی ادامه می دهد: فیلم قصه‌ها منطبق با ضوابط شورای صدور پروانه نمایش و اکران است، تعدادی از نمایندگان مجلس هم قبل از اکران این فیلم را دیده‌اند و عنوان کرده‌اند که مشکلی ندارد. به گفته سخنگوی وزارت ارشاد، بخشی از سؤالات درباره سازمان اوقاف و امور خیریه است، بخشی از سؤالات هم با موضوع پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌هاست.
وی تصریح می‌کند: برخورد ناصحیحی که سال گذشته با عمره‌گذاران مشهدی در فرودگاه مدینه صورت گرفت هم سؤال دیگر نمایندگان را تشکیل می‌دهد. سال گذشته برخورد بد مأموران در فرودگاه مدینه با زائران مشهدی و عدم رسیدگی به مسافرینی که عازم مدینه بوده‌اند گلایه زائران را در بر داشت، البته این موضوع ارتباطی با ارشاد ندارد، اما موضوع سؤال شده است و ما پاسخ می‌دهیم هرچند در مقام پاسخ در این رابطه نیستیم، چراکه وزارت بهداشت و راه باید پاسخگو باشند، ما مسئولیت هواپیمایی و تیم پزشکی را نداریم. نوش‌آبادی معتقد است: این مسئله در هواپیما رخ داده و در ادامه تعلل و کوتاهی در اعزام زائران و مصدومان باعث فوت یک خانم شده است، ما پاسخگوی این سؤال نیستیم، ولی حضور یافته و پاسخ می‌دهیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز