نمایش فیلم بیماری خواب در سینماتک موزه

۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۰۹:۴۳:۲۳
کد خبر: ۲۹۴۱۱۸
نمایش فیلم بیماری خواب در سینماتک موزه
فیلم "بیماری خواب" محصول سال 2011، به کارگردانی الریش کهلر در بخش جلوه هایی از مدرسه برلین ، روز چهارشنبه 3 تیر ماه ساعت 17/00 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

به گزارش خبرگزاری برنا، ششمین فیلم از بخش جلوه هایی از مدرسه برلین در دوره سی و نهم سینما تک( بهار94)،روز چهارشنبه 3 تیر ماه ساعت 17/00 ، فیلم "بیماری خواب" به کارگردانی الریش کهلر، محصول سال  2011 آلمان،به مدت 91 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

الریش کهلر فیلم خود را با صحنه ای به ظاهر معمولی ،اما مهم واساسی آغاز می کند.خانواده ی دکتر ولتن در حال عبور از مرزهستند،به این دلیل که دخترشان پاسپورت به همراه ندارد، اجازه ی عبور نمی یابند.در ادامه یک از نیروهای نظامی پاسگاه مرزی درخواست می کند که خانواده ی دکتررا در ازای نادیده گرفته شدن نقص مدارک شان ،او را تا مسیر مورد نظرش برسانند،اما با مخالفت شخص ولتن روبه رو می شود، فقط به این دلیل که او فردی نظامی است و قوانین رایج به ولتن پزشک اجازه ی حمل و نقل افراد نظامی را نمی دهند. اما در ادامه ولتن می پذیرد که او را ،به شرط تعویض لباس های نظامی اش به مقصد برساند.

"دل تاریکی" نام رمان جوزف کنراد است که برخی منتقدان،"بیماری خواب"را با آن مقایسه کرده اند. البته اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که بنابه گفته ی خود الریش کهلر،جرقه ی اصلی فیلم را رمان" فصل مهاجرت به شمال"یا "موسم هجرت به شمال"طیب صالح نویسنده ی سودانی ،زده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز