آیین یادبود استاد حمید سمندریان برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۰۹:۵۹:۳۶
کد خبر: ۲۹۸۶۴۱
آیین یادبود استاد حمید سمندریان برگزار می شود
به یاد سالها فعالیت هنری چهره ی برجسته ی سینما، نمایش، کارگردانی، ترجمه و استاد شاخص هنر، آیین یادبود زنده یاد استاد حمید سمندریان، با حضور چهره های هنری و تئاتر کشور، دوشنبه 22 تیر ساعت 18 در فرهنگ سرای سرو برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، استاد حمیدسمندریان متولد 9 اردیبهشت ماه 1310 در تهران، فعالیت نمایش خود را از زمان تحصیل شروع کرد و تحصیلات خود را در آلمان ادامه داد و پس از اتمام تحصیلات و گذراندن دوره های تئاتر به صورت جدی و حرفه ای مشغول به کار می شود.

پس از اتمام دوره های نمایش به دعوت اداره هنرهای نمایش دراماتیک به ایران باز می گردد و هم زمان در تلویزیون نیز شروع به ساخت چند تله تئاتر می کند. در نیمه نخست دهه 70 نیز به پیشنهاد و دعوت دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران گروه نمایش این دانشکده را راه اندازی می کند و بعد از آن نیز با تاسیس کلاس های آزاد بازیگری و کارگردانی، دانش آموختگان زیادی را وارد عرصه حرفه ای هنر کرد.

حمید سمندریان 22 تیرماه 1391 در سن 81 سالگی در منزل خود درگذشت.

اجرای این مراسم را دکتر سعید اسدی دبیر جشنواره تئاتر فجر امسال بر عهده خواهد داشت و قرار است از چند تن از شاگردان استاد سمندریان از جمله جمال اجلالی، پرویز پورحسینی، میکائیل شهرستانی، محمودرضا رحیمی و ... نیز در این آیین، تقدیر به عمل آید.

هم چنین قرار است نمایش نامه استریندبرگ نوشته فردریش دورنمات که از آثار ترجمه استاد حمیدسمندریان است، در این مراسم اجرا می شود. این نمایش نامه را کوروش ساسانیان کارگردانی کرده و ایمان صفا، النا آهی و کوروش ساسانیان این نمایش را بازخوانی خواهند کرد.

 علاقه مندان برای حضور در این آیین یادبود می توانند به نشانی فرهنگ سرای سرو واقع در خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88799154 تماس بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز