سفیر هند در دیدار با رییس بنیاد سعدی:

هر روز برای یادگیری بیشتر زبان فارسی تلاش می کنم

۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۱۰:۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۹۸۶۴۹
هر روز برای یادگیری بیشتر زبان فارسی تلاش می کنم
سفیر هند با بیان اینکه عده زیادی از مردم کشورش به زبان فارسی علاقمند هستند، گفت: بسیار به شعرای زبان فارسی همچون مولوی، سعدی، حافظ و خیام علاقه دارم و هر روز برای یادگیری بیشتر زبان فارسی تلاش می کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا، «دینکار پرا کاشی سریواستاوا» سفیر هند در ایران در دیدار با دکترغلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های این بنیاد، گفت: زبان فارسی اهمیت زیادی برای ما دارد چرا که تا قبل از حضور انگلیس در هندوستان، زبان فارسی غالب بوده است و هنوز هم برخی از مردم فارسی می دانند و صحبت می کنند.

وی که مدت ماموریت اش در ایران در شرف اتمام است، از رییس بنیاد سعدی خواست تا برای آموزش زبان فارسی در کشور هندکمک کرده و منابع آموزشی و استاد برای دانشگاه های هندوستان اعزام کنند.

دکتر حدادعادل، نیز در این دیدار با بیان اینکه حفظ جایگاه زبان فارسی در هندوستان برای ما اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: با توجه به علاقه شما به ایران و زبان و ادبیات فارسی، مایل بودم که قبل از بازگشت به کشورتان از نزدیک با بنیاد سعدی بیشتر آشنا شوید.

وی به فعالیت های بنیاد سعدی در امر آموزش و گسترش زبان فارسی اشاره کرد و گفت: بنیاد سعدی یک مرکز تحقیقات زبان فارسی در هندوستان دارد که سعی می کنیم از طریق این مرکز و همچنین رایزنی فرهنگی، کتاب های درسی آموزش زبان فارسی را، که با آخرین روش های روز دنیا تولید و تالیف کرده ایم، به دست شما برسانیم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم چراغ زبان فارسی در هند روشن بماند و پر فروغ تر شود، گفت: در این زمینه به همکاری شما و راهنمایی هایتان احتیاج داریم، بنابراین از شما می خواهیم پس از بازگشت به کشور هند و بازنشستگی، به عنوان دوستدار زبان فارسی، در کار برای آموزش زبان فارسی فعال باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز