معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

پروژه بزرگ اقتصاد سینما باید احیا شود/ ۷۰ درصد افزایش مخاطب در سینما داشتیم/ کارهای اساسنامه ای مدرسه ملی سینما در حال انجام است

۱۳۹۴/۰۵/۲۰ - ۰۸:۳۰:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۱۵۹
پروژه بزرگ اقتصاد سینما باید احیا شود/ ۷۰ درصد افزایش مخاطب در سینما داشتیم/ کارهای اساسنامه ای مدرسه ملی سینما در حال انجام است
حجت الله ایوبی :مخاطبین ما در سال های اخیر به زیر 7 میلیون نفر رسیده بود اما سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش مخاطب در سینما داشتیم که در دنیا سرآمد است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، حجت الله ایوبی، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزگذشته  در دومین روز از دومین اجلاس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور گفت: تنوع مسایل و مشکلات در حیطه سینمایی در استان ها بسیار زیاد بوده است.

وی در ادامه  گفت: از نگاه برخی امنیت سینما ضرورتی ندارد و این مسئله جدیدی نیست. تا سال گذشته فضای بدگمانی و تردید خطرناک در مدیریت سیاسی کشور در مورد سینما پدید آمده بود که فضا به گونه ای شد که احساس می کردند اصلا نیازی به سینما نیست اما خوشبختانه امروز ادبیات سینما بسیار رویکردهای مثبتی به خود گرفته و فضا کاملا عوض شده است.

معاون سینمایی با تاکید بر احیای اقتصاد سینما گفت: پروژه بزرگی که باید اجرا شود اقتصاد سینماست که این مهم باید احیا شود، هرچند مخاطبین ما در سال های اخیر به زیر 7 میلیون نفر رسیده بود اما سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش مخاطب در سینما داشتیم که در دنیا سرآمد است. این رقم امیدبخش است و نتیجه این اتفاق آمدن بخش خصوصی به عرصه سینماست.

وی اظهار داشت: چندین سالن خوب در دست ساخت در بخش خصوصی داریم و چند مجتمع بسیار خوب در کشور در حال ساخت است مانند مجتمع کوروش که اقتصاد سینما را تحت تاثیر قرار داده است. آمدن بخش خصوصی در سینما نویدبخش است.

معاون سینمایی همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته گروه هنر و تجربه آغاز به کار کرد، سینمای فرهیخته که در آن ایده ال نویی وجود دارد و انگیزه و شور و شوق خوبی در این عرصه ایجاد کرده اند.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ستاد صیانت از محصولات سینمایی گفت: اگر بخواهیم اقتصاد در سینما راه بیفتد باید سینمای خانگی هم راه بیفتد. اگر هزینه بازار قاچاق به گردش سینما برگردد زحمات سینماگران نابود نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: تماشای ویدیوی درخواستی از لیست فیلم ها به صورت آنلاین اقدام مهمی است که در معاونت سینمایی پیگیری می شود. ساختار این کار انجام شده است و مردم می توانند با اپراتورهای مختلف تاریخ سینما را در منزل داشته باشند با هزینه های اشتراک بسیار کم و این باعث احیای فیلم های سینمایی ایران خواهد شد که بازار بسیار خوبی است.

ایوبی افزود: شورای سیاستگذاری و راهبردی کودک و نوجوان تاسیس شده و هر هفته جلسه دارد و بزرگان سینما در این شورا حضور جدی دارند ، قصد داریم سینمای کودک و خانواده را جدا کنیم و از این فیلم ها حمایت کنیم و این نوع سینما باید در ایران احیا شود.

وی با ابراز امیدواری گفت: مدرسه ملی سینما از آرزوها بود که باید تاسیس می شد. کارهای اساسنامه ای این مدرسه در حال انجام است و دوره ها و کارهای تخصصی آن باید شکل بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز