آغاز به کار مرکز فرهنگی ایران در بغداد

۱۳۹۴/۰۵/۲۳ - ۰۹:۴۰:۳۰
کد خبر: ۳۰۷۹۱۴
آغاز به کار مرکز فرهنگی ایران در بغداد
وابسته فرهنگی سفارت ایران در بغداد از شروع به کار مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با همکاری دولت و ملت عراق خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، در دیداری که نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق و رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان و وابسته فرهنگی سفارت ایران در عراق در دفتر رایزن فرهنگی این سفارت در بغداد داشتند، حسن شاه بیگ وابسته فرهنگی سفارت ایران ، از شروع به کار مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با همکاری دولت و ملت عراق خبر داد.

شاه بیگ فعالیت این مرکز را در 10 محور توصیف کرد و ادامه داد: برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف و متعدد فرهنگی و هنری از برنامه های اصلی مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد است.

وابسته فرهنگی سفارت ایران اظهار داشت: دوره های دانش افزایی زبان فارسی برای اساتیدی که زبان فارسی را در دانشگاههای عراق تدریس می کنند و آموزش زبان فارسی برای کارکنان و کارمندان وزارتخانه های عراق از برنامه های این مرکز فرهنگی می باشد.

وی برگزاری دوره های مختلف فرهنگی و هنری شامل نقاشی ، خطاطی ، کاریکاتور ، فیلم سازی در بخش سریال و سینمایی ، سناریو و فیلم نامه نویسی و طراحی را از دیگر فعایت های این مرکز برشمرد.

برپایی نمایشگاههای تخصصی و نشست های علمی با اساتید زبان فارسی ، گروه ها و NGOهایی که فعالیت های فرهنگی و هنری دارند نیز از برنامه و اهداف مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق ضمن اعلام خرسندی از تاسیس و شروع به کار این مرکز، آمادگی بعثه مقام معظم رهبری را برای هر نوع همکاری و همراهی با این مرکز فرهنگی اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز