گفت‌وگوی چهار کارگردان سینمای ایران با خبرگزاری برنا؛

اعتراض کارگردان "قندون جهیزیه" محل مناقشه بین سینماگران

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۱۲:۲۷:۴۴
کد خبر: ۳۱۲۳۶۶
اعتراض کارگردان قندون جهیزیه محل مناقشه بین سینماگران
در پی نمایش فیلم سینمایی "محمد رسول الله" ، تعداد نمایش سانس های "قندون جهیزیه" اولین اثر سینمایی علی ملاقلی پور در پردیس های سینمایی با کاهش مواجه شدکه پس از رخ دادن این مسئله، فرزند رسول ملاقلی پور در مصاحبه های گوناگون اعتراض خود نسبت به این مسئله را نشان داد که در ادامه این اعتراض ها روزگذشته میانه بازی ستارگان جهان و ایران به وسط زمین بازی ورود پیدا کرد و پس از لحظاتی توسط ماموران نیروی انتظامی به بیرون زمین هدایت شد. در همین رابطه با چند سینماگر به گفت‌وگو پرداختیم تا از نظرآنها در برابر این عکس العمل و نوع اعتراض این کارگردان جوان مطلع شویم که اینگونه به خبرنگار سینمایی برنا گفتند که در ادامه می خوانید.

تهمنه میلانی : در ارتباط با "حرکت  "ملاقلی پور" حرفی ندارم

کارگردان "آتش بس 2" با اعلام اینکه نظر خاصی در این رابطه ندارم، به خبرنگار سینمایی برنا گفت: اطلاع  خاصی نسبت به  فیلم  "قندون جهیزیه" ندارم، قصد دخالت هم ندارم، تنها می توانم بگویم زمان فیلم "سوپر استار" برای ما هم چنین شرایطی  رخ داده است، نتیجه این حرکت ها را باید در نقطه ای جستجو کرد که صاحبان قدرت تنها به نفع  و صلاح خود تصمیمی را لحاظ می کند ونسبت به منافع دیگران بی توجه هستند.

فرزاد موتمن:  مدل اعتراض کارگردان "قندون جهیزیه" را بلد نیستم

کارگردان "خداحافظی  طولانی"  با اشاره به ضربه های که در اکران به این فیلمش  وارد شد، گفت: شاید ما عادت کرده ایم که انواع و اقسام بلاهای زمینی و آسمانی  در بحث صفر تا صد فیلمسازی برایمان رخ دهد و لام تا کام حرفی نزنیم. چرا که نمایش "خداحافظی طولانی" در 10 روز توسط 8 سینما صورت گرفت و فروش فیلم که می توانست یک فروش منطقی ومعمولی بود، فروکش کرد و  به  توفیق خوبی دست پیدا نکرد.

وی  در ادامه اضافه کرد: ولی با تمام این حوادثی که در نمایش عمومی برای "خداحافظی طولانی" رخ داد، باز هم  اعتراض خاصی را به عمل نیاوردیم یا به زمین فوتبال برای اعتراض مراجعه نکردیم، باید تامل وصبر زیادی افراد در حرفه سینما از خود نشان بدهند.

مصطفی کیایی:  اعتراض "علی ملاقلی پور" نمایانگر وضعیت سخت روحی وی است

این فیلمساز جوان در پاسخ به  اینکه چه تحلیلی از مدل اعتراض "علی ملاقلی پور" در سر می پروراند، بیان کرد: بالاخره آستانه تحمل  و کاسه صبر هر انسانی لبریز می شود و تن به  کارهای خاصی می دهد که شاید پسندیده هم نباشد، مسئولان سینمایی ما باید قدری بیشتر به این حرکت ها توجه نشان بدهند، چرا که نتیجه این حرکت حامل پیام خاص در ارتباط با موضوع مشخصی است.

کارگردان "عصر یخبندان"  خاطر نشان کرد: شخصا نمی توان در مورد غلط یا درستی حرکت "علی ملاقلی پور" صحبت کنم، ولی مسلما فیلم ایشان از مولفه های موفقیت گیشه بهره  برده است و به برگشت مالی و سودآوری فیلم خود اهمیت شایانی داده است که تن به چنین کاری داده ولی شاید من خودم چنین روشی را برای نشان دادن اعتراض خود انتخاب یا گزینش نمی کردم.

وی افزود: فیلمسازانی که اولین اثر سینمایی خود را کلید می زنند واقعا وضعیت خاصی دارند وامتداد حضورشان در این عرصه بستگی به خیلی از مسائل دارد که باید این فرآیند را لمس کرد تا حال این  کارگردان جوان را حس کرد .

فائزه عزیز خانی: در بحث اکران ونمایش آثار سینمایی هارمونی مشخص وجود ندارد

کارگردان "روزمبادا"  نیز چنین گفت: تنها می توان به این نکته اشاره کنم که دربحث اکران آثار ،واقعا همه چیز در لحظه  به وقوع می پیوندد که این مسئله هم دلایل مختصخودش را دارد. ولی  از نحوه اعتراض ایشان نباید به سادگی گذشت.

وی  تصریح کرد: متاسفانه با مسائلی نظیر مدیریت نا صحیح مواجه هستیم که نتایج آن  را درسرتاسر بدنه فرهنگی و اجتماع خودمان مشاهده می کنیم و این ثمره تصمیم های سلیقه ای  برخی از افراد است که شاهد چنین اتفا ق های هستیم. با این حال و با تمام این شرایط نوع اعتراض ایشان نوع اعتراض من نیست .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز