افتتاح باشگاه فیلم کوتاه و مستند «شهر» با شعر «ای ایران»

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۰۸:۰۶:۲۳
کد خبر: ۳۲۹۵۳۹
افتتاح باشگاه فیلم کوتاه و مستند «شهر» با شعر «ای ایران»
به مناسبت هفتاد و یک سالگی اجرای سرود «ای ایران»، افتتاحیه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، افتتاحیه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر، شب گذشته ۲۰ مهر با حضور هما گل‌گلاب، امیراشرف آریان‌پور، نوش‌آفرین انصاری، هومن صدر (بنان)، پیمان خازنی، اردشیر کاظمی، حمید اسفندیاری، رضا پورحاجی، اسماعیل جعفری، سیدهادی منبتی، هومن ظریف، محمدرضا اصلاح، سیدعلی احمدی و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، فیلم مستند «مرز پرگهر» به کارگردانی هومن ظریف درباره زندگی زنده‌ یاد حسین گل‌گلاب، خالق سرود «ای ایران» به نمایش درآمد.

در ابتدا هما گل گلاب گفت: خوشحالم که امشب فیلم پدر نمایش داده شده است و همیشه به او افتخار می ‌کنم و همین جا از هومن ظریف به خاطر پیگیری‌های مستمرشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ادامه نوش‌آفرین انصاری بیان کرد: گل‌گلاب مرد نازنینی بود و خدمت بزرگی به کشور کرد. همان‌طور که در فیلم هم دیدیم بسیاری از لغات مورد استفاده در درس‌های گیاه شناسی امروز را وی نوشته‌ است و چقدر زیبا و به زبان خیلی ساده و روان این کار را انجام داده‌ است.

هومن ظریف کارگردان اثر هم به جای تشکر، متن خود را کنار گذاشت و شعر پاریزی را از کتاب تلاش آزادی که درباره زندگی مشیر الدوله حسن پیرنیا بود خواند و بیان کرد: این عصاره‌ همه‌ صحبت‌های من است:

ز خسروان مقدم چنان که می شنوم وفای عهد    نکرده است باکس این دوران

دو چیز حاصل عمر است نام نیک و ثواب   و از این دو در گذری کل من علیها فان

در پایان این مراسم، از تولیدکنندگان مستند «مرز پرگهر»، هما گل‌گلاب و هومن صدر توسط سیدعلی احمدی، سیدهادی منبتی، امیراشرف آریان‌پور و نوش‌آفرین انصاری تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز