رحیم شهریاری: کنسرت در ایران را با هیچ جای دنیا عوض نمی کنم

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۱۰:۴۰:۱۷
کد خبر: ۳۲۹۶۲۵
رحیم شهریاری: کنسرت در ایران را با هیچ جای دنیا عوض نمی کنم
خواننده آذری زبان کشورمان که سابقه اجراهای بسیاری را در ایران و خارج از کشور دارد،اجراهای ایران را بهترین اجراهای دنیا دانست و گفت:تجربه کنسرت در ایران را در هیچ جای دنیا ندارم.

رحیم شهریاری با بیان این مطلب به خبرنگار موسیقی برنا گفت:همانطور که می دانید تاکنون کنسرت‌های بسیاری را درجای جای دنیا برگزار کرده‌ام، درسالن‌های خوب و مهم اما از تمامی اینها که بگذریم هیچ یک رنگ و بو، نشاط و لذت کنسرت در ایران را ندارد.

این خواننده در ادامه افزود: مردم در ایران بااحساس‌تر برخورد می کنند و خواننده درکنسرت‌هایش از آنها انرژی می‌گیرد. عمده تفاوتی که کنسرت‌های خارج از ایران دارد، این است به نسبت کنسرتهای شادتری هستند، چون موسیقی ما موسیقی آذری است و ملودی‌ها همگی شاد و انرژیک هستند. اما در کنسرت‌های ایران راحت‌تر هستیم و بخصوص درتهران

شهریاری تاکید کرد: درکنسرت‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، بسیار راحت‌تر هستیم، بخصوص در کنسرت‌های تهران. چون امکانات بسیار بیشتر است و دست ما برا اجرا باز است. مثلا برای اجرای خارج از کشور ما نمی توانیم از قابلیت تمامی اعضای گروه استفاده کنیم چون این امکان وجود ندارد همه گروه سفرکنند. هم به لحاظ خرج و مخارج و هزینه های سفر و هم به لحاظ امکانات!

سرپرست گروه آراز همچنین گفت: ما با امکانات کمتری به خارج از ایران صفر می‌کنیم و کنسرت برگزار می‌کنیم. تعدادنوازنده های کمتری را از ایران باخود می بریم و همین طور در این کنسرت‌ها از گروه کر خبری نیست . همین ها بخشی از علت‌هایی هستند که کنسرت‌های ایرانمان را بیشتر دوست داشته باشم و با مخاطبان آن‌ها احساس خوشایندتری داشته باشم.

رحیم شهریاری  در سال 1375 با تشکیل گروه آراز کنسرت های متعددی را در داخل و خارج از کشور داشته است. آلبوم های گلمدین، یالان دنیا، هایدی سویله، ریحان، آرزو قیزیم، بیاض گئجه لر، ایپک، سن سیز، وفاسیز، آغلاما، عصرین گوزلی، خبرین یوخدور، گئتمه قال،گوزللرین گوزلی  و کیم بیلیر، یاواش یئری از جمله فعالیتهای اوست.

آراز نام یک گروه موسیقی بین‌المللی در تبریز به سرپرستی رحیم شهریاری است که موسیقی پاپ، فولکوریک و سنتی آذربایجانی را اجرا می‌کند. این گروه  کنسرت‌های متعدد داخلی را در شهرهای آستارا، تبریز، زنجان، اردبیل، ارومیه، کرج، فرهنگسرای بهمن و برج میلاد تهران و کنسرت‌های خارجی را در اروپا، کانادا، آمریکا به همراه ارکستر بزرگ کالیفرنیا برگزار کرده است.

این خواننده در روز 21 مهرماه ایران را به مقصد آلمان برای شرکت در سمینار بزرگ استانداردمحصولات فرهنگی-هنری درعرصه جهانی ترک کرد.

نظر شما