رضا اشعاری در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

موسیقی کودکان در دست نابلدان

۱۳۹۴/۰۸/۱۵ - ۱۴:۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۳۷۰۳۶
موسیقی کودکان در دست نابلدان
ترانه سرای پیشکسوت کشورمان از شرایط کنونی ترانه و موسیقی کودک ابراز نگرانی کرد و گفت: از کودکان برای کودکان سرودن کار ساده ای نیست.

رضا اشعاری در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری برنا، گفت: ترانه و موسیقی کودک همیشه و در همه زمانه‌ها و شرایط اجتماعی لازم است و از آنجایی که کودکان ، آینده سازان کشورهستند، طبعا نادیده انگاشتن و نگاه نکردن به آنها و اینکه در برابرشان دچار بی عملی بشویم، در واقع آینده را ندیده‌ایم.

وی افزود: کارکودک ظاهرا ساده و راحت است؛ در حالی که این مقوله، بسیار سخت و پیچیده است. چون درباره آدم‌ها حرف می زند و سروکارش با ظریف ترین موجودات روی زمین است. این مقوله کاملا مرتبط با فرهنگسازی ، آینده و ... است . وقتی کاری در زمینه کودک می شود، در واقع تمام علوم انسانی درنظر گرفته می‌شود و این درحالی است که چنین چیزی در ایران از کمترین ارزش و اهمیت برخوردار است. چرا که عموما نگاه به انسان‌ها به مراتب نگاه پیچیده‌تری نسبت به دیگر موجودات است اما متاسفانه در ایران سرسری گرفته می‌شود.

ترانه سرای«کوچ عاشقانه» با تاکید بر اینکه نگاه به موجودی همچون انسان، که دائما در حال رشد و پرورش است، گفت: وقتی ما به سوژه ای نگاه می‌کنیم که از هرحیث قابل تفکر پیچیده و همین طور زیباترین موجود و لطیف ترین آنهاست، از هر زاویه که نگاه کنیم، می بینیم که باید عمیق‌تر و دقیق‌تر با آن برخورد کنیم.

وی که چندین کار کودک در دست تولید دارد، با اشاره به آلبوم‌هایی در ارتباط با کودکان در همکاری با دفتر تکنولوژی آموزشی و کسب تاییدیه از جانب آن، گفت: کودکان ،آینده سازان فردا هستند و لازم است به پرورش فرهنگیشان اهمیت داده شود. با اعتقاد به ساده بودن فعالیت هنری در زمینه کودک، بسیاری ازنابلدان وارد این عرصه شده اند که اصلا با این عرصه آشنایی ندارند و فقط به صرف اینکه بر این باورند که به راحتی می توان برای کودک کار فرهنگی کرد، به خود اجازه حضور داده اند. در حالی که شدیدا اعتقاد دارم کار کودک، سخت ترین کارهاست.

رضا اشعاری شاعر و ترانه سرا؛ فعالیت های حرفه ای خود را در زمینه ترانه سرایی از سال ۵۵ با هنرمندانی چون پری زنگنه، ناصر چشم آذر، فریبرز لاچینی، حسین سمیعیان، حبیب محبیان و دیگر هنرمندان مطرح آغاز کرد.

ادامه این فعالیت ها از سال ۵۷ با حضور در «آلبوم ایران من» به عنوان اولین آلبوم پاپ بعد از انقلاب و همچنین تیتراژ نخسین فیلم های آن دوران ادامه یافت.

ترانه سرایی برای تیتراژ فیلم های سینمایی متعددی از جمله فیلم های؛ نابخشوده(ایرج قادری)، غریبانه(مسعود امینی)، قلبهای ناآرام(مجید مظفری)، غزل(محمدرضا ذهتابی)، جوانمرد(جمشید آهنگرانی)، بالاتر از خطر(سعیدعالم زاده) و فیلم های موزیکال طالع سعد(مهستی بدیعی) و عاشق(افشین شرکت) را درکارنامه خود دارد.

از آلبوم های دیگر این ترانه سرا  می‌توان به آلبوم های؛ کوچ عاشقانه علیرضا عصار، یادته خشایار اعتمادی، تردید و شمارش علی تفرشی، مشق عشق و حرف نگفته حسین زمان، فقط نگاه می کنم حامی، قبیله عشق حمید غلامعلی و آلبوم آواز فصل ها برای مخاطب کودک اشاره کرد..

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز