برنامه های تلویزیونی ستاد حج و زیارت برای اربعین حسینی اعلام شد

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۱۱:۴۵:۲۴
کد خبر: ۳۴۲۲۵۲
برنامه های تلویزیونی ستاد حج و زیارت برای اربعین حسینی اعلام شد
ده مستند در ایام اربعین حسینی (ع) امسال با حضور زائران کربلا توسط ستاد حج و زیارت رسانه ملی تولید و هشت مستند دیگر از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، گروسی رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما گفت: همزمان با ایام پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) تیم‌های مستندساز حج و زیارت صدا و سیما به کربلای معلی اعزام می‌شوند تا بتوانند با تولید ۱۰ مستند عظمت این همایش بزرگ را به تصویر کشند.

وی افزود: «سفر دانشجویی»، «زائران عرشی»، «زیارت اربعین»، «تصویر یک خاطره» و «سفر به چزابه» عنوان ۵ مستندی است که تلاش دارد از زوایایی نو به جریان عظیم اربعین حسینی(ع) بپردازد. «چراغ»، «در۲۷۹ کیلومتری یک آرزو»، «مغناطیس حسینی»، «جاده محبت» و «حسین(ع) تا بی نهایت» نیز دیگر مستندهایی است که در ایام اربعین امسال توسط حج و زیارت صدا و سیما تولید خواهد شد.

وی تأکید کرد: در هر یک از این مستندها موضوعاتی مورد توجه قرار گرفته است که بیننده را بیش از پیش با حال و هوای پیاده روی اربعین و جایگاه این همایش عظیم در بین مسلمانان و به خصوص شیعیان آشنا می‌کند.

گروسی اضهار کرد: به عنوان مثال «سفر دانشجویی» به بررسی ساخت مکان‌های ویژه برای کودکان و مکانی ۲۰ هزار متری برای خدمت رسانی به زائران می پردازد. مستند «زائران عرشی» نیز با افراد مختلف در طول مسیر همراه شده و با این افراد مصاحبه می کند.

وی گفت: «زیارت اربعین»، در رابطه با بررسی اربعین و جایگاه آن در میان سخنان ائمه(ع) و بزرگان دین، «چراغ» با موضوع بصیرت و «تصویر یک خاطره» هم مستندی است که همزمان با حرکت زائران به سوی کربلا تولید خواهد شد.

رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما بیان کرد: روایت سفر کربلا از زبان یک جوان عربی الاصل ایرانی نیز موضوع مستندی با عنوان «سفر به چزابه» خواهد بود. همچنین «در ۲۷۹ کیلومتری یک آرزو» و «جاده محبت» بهترتیب به بیان سفر هر ساله مردم در اربعین حسینی و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) خواهد پرداخت.

گروسی تصریح کرد: «مغناطیس حسینی» هم مستند دیگری است که در آن سفر دانشجویان نخبه ایرانی که با پای پیاده راهی کربلای معلی خواهند شد به تصویر کشیده می‌شود و «حسین(ع) تا بی نهایت» به بررسی فرهنگ و آداب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) خواهد پرداخت.

وی در پایان گفت: «اربعین یار»، «رد پای گل سرخ»، «اربعین کربلا»، «پیاده تا حریم یار»، «ثارالله»، «عطش»، «معبر بهشت» و «رد پای عشق» عنوان هشت مستندی هستند که در سال های قبل توسط حج و زیارت صدا و سیما تولید شده و از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز