به یاد جان باختگان «منا» بزرگترین کارگاه صورتگری جهان بر پا می شود

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۱۵:۳۸:۴۳
کد خبر: ۳۶۰۸۸۶
به یاد جان باختگان «منا» بزرگترین کارگاه صورتگری جهان بر پا می شود
شهرداری منطقه ۱۲ تهران بزرگ‌ترین کارگاه صورتگری جهان را به یاد ۴۷۵ جان‌باخته فاجعه منا برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ تهران و رئیس فرهنگسرای شهر درباره ایده اصلی برگزاری همایش «پرواز ۴۶۴» گفت: پس از فاجعه‌ای که عید قربان امسال اتفاق افتاد برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره قربانیان منا بر آن شدیم تا طرحی نو در اندازیم. تصمیم بر این شد که طی یک فراخوان تعداد ۴۶۴ تصویرگر در قالب‌های مختلف را گرد هم جمع کنیم تا پرتره این عزیزان را تصویر کنند و ما طی مراسمی این آثار را به خانواده‌های جان باختگان هدیه کنیم.

وی افزود: پس از انتشار فراخوان با استقبال ویژه‌ای از سوی انجمن «مهاجران الی الله» مواجه شدیم. انجمنی متشکل از خانواده‌های داغ دیده حادثه منا و حادثه سقوط جرثقیل. این استقبال به حدی فرا‌تر از انتظار بود که تصمیم بر این شد تا ۱۱ قربانی فاجعه جرثقیل هم به این افراد اضافه شوند و ما در این کارگاه صورتگری تصویر نورانی ۴۷۵ قربانی حج امسال را بکشیم.

فاطمیان‌پور درخصوص انتخاب این تصویرگران گفت: جذب این هنرمندان علاوه بر سایتی که در زمان فراخوان اعلام شده بود، با همکاری دانشگاه‌های هنری پایتخت انجام شد و ۴۷۵ هنرمند تصویرگر روز جمعه ۲۵ دی ماه از ساعت ۱۰ صبح تا اذان مغرب در میدان امام حسین(ع)، پیاده راه ۱۷ شهریور گرد هم جمع می‌شوند تا بزرگ‌ترین کارگاه صورتگری جهان را به یاد ۴۷۵ قربانی حج امسال رقم بزنند.

وی درباره بخش‌های دیگر این کارگاه تصویرگری گفت: بعد از شهادت شیخ باقر النمر با همکاری سازمان زیباسازی، سردیسی از این شهید مجاهد نیز به تصاویر ما اضافه خواهد شد. همچنین سازمان صدا و سیما در همکاری ویژه‌ای که با برگزارکنندگان این کارگاه دارد در بخش‌های ویژه برای اطلاع‌رسانی، پوشش زنده مراسم را بر عهده خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ تهران اضافه کرد: ساعت ۱۷ اختتامیه این مراسم با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان مطرح کشور برگزار می‌شود و در پایان این مراسم تمامی هنرمندان حاضر در این برنامه با امضای بیانه‌ای خواستار رسیدگی به پرونده شهادت ۴۷۵ زائر ایرانی حج تمتع خواهند بود که قرار است به سازمان ملل ارائه شود.

کارگاه صورتگری «پرواز ۴۶۴» که به همت مدیریت فرهنگی هنری و شهرداری منطقه ۱۲ اجرا خواهد شد از ساعت ۱۰ تا ۱۷:۳۰ در پیاده راه ۱۷ شهریور میزبان علاقمندان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز