پیروی از راه شهیدان هنرمند برای تعالی هنر متعهد

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۱۱:۴۶:۲۵
کد خبر: ۳۶۴۴۳۹
پیروی از راه شهیدان هنرمند برای تعالی هنر متعهد
بزرگ ترین میراث شهدای هنرمند انتقال پیام شهیدان به نسل های امروز است آئین اختتامیه کنگره ملی دو هزار شهید هنرمند یکی از از مهم ترین ویژگی هایش حضور گسترده مقامات لشگری و کشور و سرداران و وزیران اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار هرنمندان و خانواده معزز شهدا بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، در حاشیه این مراسم حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، در گفتگویی با بیان اینکه شهدای هنرمند و هنرمندان شهید در واقع از پیشتازان وادی شهادت هستند گفت: ویژگی برجسته شهدای هنرمند پیشتازی در عرصه شهادت بود.

وی افزود: شهدای هنرمند در عرصه شهادت پیشتاز و مقدم بودند و علاوه بر روحیه شهادت طلبی، عشق شهیدان دیگر را در قالب های هنری به نمایش ثبت و روایت و تصویر کردند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه برجستگی و وجه تمایز شهدای هنرمند  اشاره کرد و تصریح کرد: شهدای هنرمند، نه تنها هنر خود را در اختیار اسلام قرار دادند و باید گفت عاشقانه پای در این عرصه نهاده اند و هم جان و هنرشان را به پیشگاه خدا تقدیم داشته اند.

وی با اشاره خاطرنشان ساخت:  شهیدان انقلاب و دفاع مقدس ، به خصوص شهدای هنرمند عاشق و مخلص بودند و در مقام انجام وظیفه شرعی و وظیفه انقلابی از خودگذشتگی و ایثار داشته اند و به وظیفه خود عمل کردند.

وزیر اطلاعات ویژگی برجسته شهدای هنرمند را پیشتازی در عرصه شهادت دانست و اظهار کرد: شهدای هنرمند در واقع هم خودشان در عرصه شهادت پیشتاز بودند و هم اینکه عشق سایر شهیدان را نیز با هنرخودشان به نمایش می گذاشتند.

وی در پایان ضمن تاکید بر پیروی از راه شهیدان هنرمند برای تعالی هنر متعهد بیان کرد: ما در مسئولیت هایمان باید آرامشی را برای هنرمندان کشورمان به ارمغان بیاوریم تا آن‌ها بتوانند در فضایی خلاقانه در عرصه هنر بدرخشند.

همچنین، دکترجنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه نسل جدید بویژه جوانان و نوجونان دوران پرافتخار دفاع مقدس و روزهای جنگ را ندیده اند و ممکن است تصور روشن و دقیقی از آن دوران نداشته باشند از این رو، برگزاری کنگره شهدای هنرمند و یادمان شهدای هنرمند و معرفی آثار ارزشمندشان می‌تواند الگو و اسوه صحیحی برای جوانان و نوجوانان باشد.

وی افزود: مهمترین دستاورد و میراث شهدای هنرمند این است که توانستند پیام رزمندگان را و روح و جوهره دوران دفاع مقدس را با هنرشان به دیگران منتقل کنند و به طور هنرمندانه پیام آور خون همرزمانشان باشند و خودشان هم در این راه به لقاالله بپیوندند.

به گفته وی، هنر شهیدان هنرمندان از دو جهت ارزش دارد اول اینکه کنار سایر شهیدان بودند و دیگر اینکه با انجام آثار ماندنی رسالت زینبی شان را فراموش نکردند و کوشیدند در متن صحنه پیام آور رزمندگان و شهدا باشند و در این راه تا پای شهدات پیش رفته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  اظهار داشت: کمترین وظیفه ما تجلیل از هنرمندان شهیدی است که امروز آثارشان ماندگار و جاودانه است و هرچه بتوانیم این ها را در جامعه خودمان توسعه دهیم به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرده‌ایم.

دکترجنتی ادامه داد: همه هنرمندانی که دلشان در گرو انقلاب است و قلب شان برای این سرزمین می تپد همین راه شهدای هنرمند را ادامه می دهند. همه ابزاری که دست هنرمندان امروز قرار دارد شاه‌راهی برای زنده نگه داشتن آثار ماندگار شهدا و انتقال آن به نسل امروز که درکی از جنگ ندارند، است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز