عزای عمومی پس از حضور معتمدآریا در کاشان !

سیاه‌پوشی دلواپسان برای یک عمر فعالیت سیمین سینمای ایران

۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۱۰:۴۳:۰۵
کد خبر: ۳۶۶۹۲۷
سیاه‌پوشی دلواپسان برای یک عمر فعالیت سیمین سینمای ایران
این روزها به مدد روی کارآمدن دولت تدبیر و امید شاهد این هستیم که دیپلماسی و گفتگو بین آحاد مردم یک پوئن مثبت به حساب می آید اما باز هم شاهد تندرویی های همچون حمله به سفارت عربستان و.. هستیم اما این بار دلواپسان به سراغ بانو سینما ایران رفته اند وانتقادهای خود را نسبت به وی را در قالب عربده کشی و شانتاژ فضا نشان داده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا، چند روز از حضور فاطمه معتمدآریا در جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد" به کارگردانی کاوه ابراهیم پور گذشته است که خوشبختانه بعد از نطق جنجالی امام جمعه کاشان، جامعه هنرمندان چنان به حمایت از بانوی سینمای ایران پرداختند که کمتر نمونه مشابه آن را در گذشته به چشم های خود دیده ایم.

اینکه مبنا و اعلام عزای عمومی نیازمند پیامد چه شاخص هایی است را نگارنده نمی داند ولی باید بروز این اتفاق را از چندین زاویه تحلیل و بررسی کنیم.

فاطمه معتمدآریا بازیگری با اصالت شمالی که از سال1360 با عروسک گردانی وارد عرصه تلویزیون شد وبا نقش آفرینی در فیلم سینمایی "جدال"پا در مدیوم سینما گذاشت، وی  در سریال "گل پامچال" برای اولین بار مقابل مخاطبان تلویزیون در سال 1369 قرار گرفت و به عنوان اولین زن عضو هیات مدیره خانه سینما بوده است.

این بازیگر در فیلم سینمایی "گیلانه" به کارگردانی رخشان بنی اعتماد یکی دیگر از زنان موفق سینما مقابل دوربین رفت  و نقش وی آن چنان در ذهن و یاد سینماروها ماندگار شده است که لحظه ای نمی شود آن را به خاطر نیاورد حالا چطور بازیگری که خودش را درکاراکتری قرار می دهد که بخش زیادی از مادران این سرزمین اب و خاک سالها با آن فیلم خو گرفته اند، می تواند دلیل سیاه پوشی یک شهر شود.

اما دلواپسان طی این 2 سال اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که تمام موفقیت های دولت کنونی را زیرسوال ببرند تا با شانتاژ فضای اجتماع بتوانند سرانه رضایت مردم از وضعیت فعلی جامعه و اقتصادی را کاهش دهند.

فرافکنی کردن جزو لاینفک رفتار دلواپسان است و خودنمایی می کند. همین افراد دلواپس که از انجام گفتگو و دیپلماسی سرباز می زنند، چطور، چگونه و با چه ادله ای سر از عالم فرهنگ و هنر درآورده اند، چگونه می توانند از حضور یکی از چهره های شاخص سینما جلوگیری کنند یا فضا را به قدری مسموم کنند که عام مردم تصور کنند که چه اتفاق نامبارکی رخ داده و از مقابله با  آن غافل شده اند.

در چند سال اخیر مشاهده شده که به هیچ عنوان دغدغه های بخشی از دلواپسان دغدغه مردم نبوده و تنها برای آنها ارزشمند تلقی شده است، مردم همانطور که به شخص اول دیپلماسی کشور خودشان می بالند، برای طرفداری از هنرمند محبوب خود سر و دست می شکنند، پای آنها خواهند بود و در تمام جریان های سیاسی در کنار آنها قرار خواهند گرفت.

فردی مثل معتمد آریا برای سینمای ایران نعمت به شمار می رود، وی با حضور موفقیت آمیز خود در سینما توانست فضا را برای دیگر زنان در سینما بازتر کند و هم جایگاه خود را تثبیت کند  و  همواره با  انتخاب های خوب خود در خیل عظیم پیشنهادات بازیگری  توانست به ارج وقربی وصف ناپذیر دست پیدا کند، همین محبوبیت وی موجب شد پس از ممنوع التصویر بودن او در صدا و سیما  همچنان اسم وی بر سر زبان مردمانی که حتی مخاطب سینما و تلویزیون نیستند، باشد.

بسیار خوشحالم که علی کریمی از جامعه ورزشی، رضا میرکریمی به عنوان مدیرعامل خانه سینما و  دیگر چهره های سینمایی و اصحاب رسانه این حوزه آنچنان از فاطمه متعمدآریا حمایت به عمل اوردند که موجب خاموشی دلواپسان شد، امید به اینکه  هر مخالفی تنها در گفتگو کلامی با رقیب خود بتواند از اعتقاد های ثانویه اش سخن بگویید.

به امید آن روز....

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز