انتقادی که وارد است ولی نه اینقدر غیر محترمانه!

جنجال غیرعادی در کاخ جشنواره/ واژه های غیر فرهنگی در نشست فرهنگی

۱۳۹۴/۱۱/۱۶ - ۱۴:۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۶۹۸۶۷
جنجال غیرعادی در کاخ جشنواره/ واژه های غیر فرهنگی در نشست فرهنگی
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی نفس جنجالی شد و مجری این نشست با الفاظ تندی از جشنواره انتقاد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نیما حسنی‌نسب در ارتباط با برگزاری نامناسب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: امروز اول به احترام عوامل فیلم نفس و اصحاب رسانه در این نشست حضور پیدا کردم اما باید به آقای حیدری دبیر جشنواره و دیگر دوستان فعال در این جشن بگویم که جشنواره فیلم فجر امسال شرم‌آور برگزار شد.

وی افزود: ما ساعت ۴ صبح بعد از تماشای یک فیلم مزخرف به خانه‌های خود رفتیم و امروز صبح اینجا هستیم. درود به شرافت خبرنگاران که با تمام این سختی‌ها، صبح زود در برج میلاد حضور پیدا کردند. امروز عوامل فیلم «نفس» ساعت ۱۰ صبح در برج میلاد حضور داشتند اما به دلیل نداشتن کارت اجازه ورود به کاخ را به آنها نمی‌دادند.

این منتقد سینما که به نظر می رسید به شدت عصبانی است، ادامه داد: نمی‌دانم چند کارت صادر شده است که شب گذشته تعداد زیادی آدم به کاخ جشنواره آمده بودند. این در حالی است که عکاس آتلیه بولتن کارت ندارد. شنیده‌ام که ۷ هزار کارت روز گذشته برای افراد مختلف صادر شده است، به گونه‌ای که امسال بچه‌ها با پرستارهایشان به کاخ جشنواره می‌آیند.

مجری این نشست تصریح کرد:  قبل از جشنواره فیلم فجر که اصحاب رسانه و منتقدان فریاد می‌زدند که این برنامه‌ریزی مناسب نیست، آقای حیدری تنها در تلگرام بعد از گفتن خسته نباشید قول می‌داد که به این مسأله رسیدگی می‌شود. یک هفته قبل از برگزاری جشنواره به من گفتند تا در نشست «نفس» حضور داشته باشم و من از آنها خواستم به من چند روز قبل اطلاع دهند. امروز صبح ساعت ۹:۴۷ به من زنگ زدند و می‌گویند ۱۰ صبح نشست برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است انتقاد حسنی نسب البته انتقاد نابجایی نیست و متاسفانه نه تنها در برنامه ریزی که در برخی برخورد های دبیرخانه و پرسنل اجرایی جشنواره فیلم فجر رفتارهایی خلاف شان وزارت فرهنگ و ارشاد صورت می گیرد که لازم است به آنها در جای خود پرداخته شود ولی استفاده از واژ] هایی چون مزخرف برای یک اثر فرهنگی و بی شرمانه، آن هم در یک نشست فرهنگی خلاف این نوع نشست هاست. گفته می شود نیما حسنی نسب نه فقط به خاطر برگزاری بدموقع فیلم لانتوری و مسائل اجرایی که بیشتر به خاطر مجوز نگرفتن عکس رسانه اش به این اندازه عصبانی بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز