نمایشگاه «گنج رضوی» در موزه فلسطین افتتاح شد

۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۱۲:۲۶:۳۵
کد خبر: ۳۷۱۱۰۳
نمایشگاه «گنج رضوی» در موزه فلسطین افتتاح شد
نمایشگاه «گنج رضوی» در بخش جنبی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر روز ۱۸ بهمن ماه همزمان با روز فرهنگ و انقلاب در موزه فلسطین فرهنگستان هنر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایشگاه «گنج رضوی» به مناسبت هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور مجتبی آقایی دبیرکل جشنواره، کامبیز درم بخش، عبدالرحیم سیاهکار زاده رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و جمعی از هنرمندان و نمایندگانی از موزه ملک و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در موزه فلسطین افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۵۰ اثر خوشنویسی، نگارگری و مثنی سازی از گنجینه موزه ملک و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است.

۸ اثر خوشنویسی از غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، عباس اخوین، محمد سلحشور، مجتبی ملک زاده، عبدالصمد صمدی، رسول مرادی  و سید رضا بنی‌رضی در کنار نگاره‌های احسان افشار و رضا مهدوی به نمایش درآمده است.

همچنین آثار نقاشی فریده تیر ناز و ۳۵ اثر مثنی سازی نیر در نمایشگاه «گنج رضوی» در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مجتبی آقایی دبیر کل هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: این دوره هشتمین دوره از جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر است. از آنجایی که همواره عدد ۸ برای ما ایرانی‌ها یک عدد مهم است و به نوعی آن را منتسب به امام رضا(ع) می‌دانیم، به همین مناسبت در نظر گرفتیم تا با مشارکت موزه ملی ملک و گنجینه موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با رویکردی متفاوت نمایش آثار گنجینه‌ای و فاخری را که به نوعی مرتبط با موضوع امام رضا(ع) است به نمایش گذاریم.

نمایشگاه «گنج رضوان» از ۱۸ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه در موزه فلسطین دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از گنجینه موجود در آن بازدید کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز