«به خواهرم نگو» داستان واقعی دارد

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۱۲:۱۹:۳۵
کد خبر: ۳۷۴۵۶۴
«به خواهرم نگو» داستان واقعی دارد
کارگردان «به خواهرم نگو» با اشاره به تلاش برای دور شدن از کلیشه‌ها در اجرای این اثر، عنوان کرد این نمایش براساس یک داستان واقعی و کرامات حضرت رضا (ع) نوشته شده است.

به گزارش  خبرگزاری برنا، عرفان پورمحمدی نویسنده و کارگردان نمایش «به خواهرم نگو» ;i اجرای خود را از ۲ اسفند ماه در سالن اصلی تالار محراب آغاز می کند، گفت: این اثر براساس یک داستان واقعی که چند سال قبل در حرم امام رضا(ع) رخ داده، نوشته شده است.

وی ادامه داد: داستان نمایش به این ترتیب است که مادری پا به ماه در بمباران شهید می‌شود اما پزشکان فرزندش را زنده نگه می‌دارند ولی موج انفجار روی رگ های مغز این کودک تاثیر گذاشته است. پدر این دختر برای سلامتی فرزندش نذر می‌کند و او را به پابوس امام رضا(ع) در مشهد می برد. در ششمین سالی که او را به مشهد می برد دختر گم می‌شود اما بعد از مدتی پدر او را در شرایطی پیدا می‌کند که به پنجره فولاد تکیه داده و شفا پیدا کرده است.

پورمحمدی درباره فضاسازی و طراحی صحنه نمایش بیان کرد: در این اثر نمایشی به خاطر مشکلات و تنگناهای مالی مجبور به استفاده از طراحی صحنه مینیمال و استفاده از المان شده ایم. به عنوان نمونه حرم امام رضا (ع) به صورت یک قاب بزرگ کاشی کاری شده تصویر می شود. مسئولان تئاتر مدام به حمایت از جوانان و نمایش های ارزشی تاکید می کنند اما با وجودی که ما هم جوان هستیم و هم نمایشی ارزشی را به صحنه می بریم تا به حال هیچ حمایتی از ما صورت نگرفته است و همه هزینه ها به صورت شخصی تامین شده اند. همه عوامل به صورت دوستانه حضور در کار را پذیرفته اند و چشم امیدمان به گیشه است.

وی درباره تلاش برای فاصله گرفتن از کلیشه های نمایش های مذهبی توضیح داد: اصولا قبل از اینکه مخاطبان به دیدن نمایش های ارزشی بنشینند مُهر کلیشه بودن به آن می زنند. معمولا مخاطبان انتظار دارند در این نوع نمایش ها با فضاهای سرد و غمگین روبرو شوند اما در اجرای این اثر نمایشی ما همه تلاشمان را کرده ایم که از موقعت های کلیشه ای فاصله بگیریم.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت هایش بیان کرد: در ۴۰ دقیقه ابتدایی این اثر نمایشی مخاطبان با فضایی طنز روبه‌رو هستند. این اتفاق برای دور شدن از کلیشه نمایش های مذهبی و اینکه مخاطب تصور می کند باید با فضایی مملو از اندوه و غم روبرو باشد، طراحی شده است. در نورپردازی و صحنه پردازی نیز تلاش کردیم از این فضا فاصله بگیریم و مخاطب را با نمایش های ارزشی آشتی دهیم.

نمایش «به خواهرم نگو» نوشته و کارگردانی عرفان پورمحمدی‌ بوده و بر اساس داستانی واقعی از کرامات امام رضا(ع) نوشته شده است. ستوده حیدری، مسعود محرابی، مرتضی خالقی، ابوالفضل وزیری، آرمان شهبازی و فرنوش فرهنگ در نمایش «به خواهرم نگو» بازی می‌کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از طراح صحنه و لباس: زری کریمی، موسیقی: بهنام رحیمی، برنامه‌ریز: مژگان حسینی، دستیار کارگردان: آوا (رضوان) کیشانی، عکس: فهیمه پاکروان، طراح پوستر و بروشور: سجاد نجفی، طراح گریم: مجتبی تقوی و مشاور رسانه‌ای: میترا رضایی.

نمایش «به خواهرم نگو» در آستانه ایام فاطمیه از ۲ تا ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۴ ساعت ۱۹ در سالن اصلی تالار محراب به صحنه می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز