با همکاری بنیاد سعدی انجام می‌شود؛

تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در پایتخت جهان اسلام

۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۱۵:۰۲:۳۷
کد خبر: ۳۸۰۴۵۱
تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در پایتخت جهان اسلام
رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: درسال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت جهان اسلام معرفی می‌شود، مرکز آموزش زبان فارسی ویژه مهمانان خارجی این استان هم با همکاری بنیاد سعدی تاسیس خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، محمدعلی داوریار، با اشاره به سومین همایش ملی زبان شناسی و آموزش زبان فارسی که در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در حال برگزاری است، گفت: این همایش روز گذشته با حضور غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی، رستمی ابوسعیدی، رییس عالیه دانشگاه پیام نور و اساتید دیگر همچون محمد دبیرمقدم، حمیدرضا شعیری، سیدحسن سیدی، آزیتا افراشی، کورش صفوی، مصطفی عاصی و رضامراد صحرایی، آغاز شد.

وی افزود: دبیرخانه سومین همایش ملی زبان شناسی و آموزش زبان فارسی، چکیده ۹۰۰ مقاله از نقاط مختلف کشور را دریافت کرده که ۲۰۰ مقاله برای شرکت در این همایش پذیرفته شده است.

محمدعلی داوریار با اشاره به برنامه‌های این همایش ملی دو روزه، گفت: طی این دو روز، کارگاه‌های تخصصی با موضوعات «روش پژوهش در رویکرد شناختی و فرهنگی به مطالعه معنا»، «نشانه معناشناسی گفتمانی؛ نظریه و تحلیل روش گفتمان» و «آشنایی با نرم افزار تحلیل صوتی PRAAT، مبانی آکوستیک زبان فارسی» و با حضور اساتید فن برگزار می‌شود.

داوریار ادامه داد: این همایش ملی که میزبان ۴۰۰ میهمان از استان‌های مختلف کشور است با همکاری نهادهای مختلف خراسان رضوی همچون استانداری خراسان رضوی، شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فردوسی و همچنین با همکاری بنیاد سعدی به عنوان متولی اصلی آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان، در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در حال برگزاری است.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به اهمیت همکاری با بنیاد سعدی در حوزه آموزش و گسترش زبان فارسی، گفت: در سال ۲۰۱۷ که مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی خواهد شد، قرار است یک مرکز آموزش زبان فارسی ویژه زائران و مسافران خارجی در خراسان رضوی و یا خارجیان مقیم این استان تاسیس شود که در این راستا باید همکاری بیشتری با بنیاد سعدی داشته باشیم و از حمایت‌های دقیق این بنیاد بهره مند شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز