شماره نوروزی «تهران» روی دکه رفت

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۱۱:۵۱:۰۴
کد خبر: ۳۸۴۴۲۸
شماره نوروزی «تهران» روی دکه رفت
شماره چهارم مجله «تهران» ویژه نوروز ۹۵ روی دکه رفت.
به گزارش خبرگزاری برنا، در این شماره، روایت ۴۷ سال زندگی داوود رشیدی و احترام برومند در تهران منتشر شده است؛ روایتی که از «داوودیه» تا خیابان «بهار» از «قیطریه» تا «پاسداران» و در نهایت محله «اوین» را در طول ۴۷ سال گذشته از زبان این دو هنرمند نامی کشورمان مرور کرده است.

گفتگو با جواد انصافی که از سنت‌های شاد گذشته چون حاجی فیروز، چهارشنبه ­سوری و نوروز ایرانی می‌گوید، از دیگر سرفصل‌های شماره نوروزی ماهنامه تهران است. در این بخش همچنین مصطفی مهرآیین در یاداشتی از سنت حاجی فیروز به عنوان یک سنت کارناوالی می‌گوید.

در بخش برخط شهر، سرانه فضای سبز پایتخت مورد بررسی قرار گرفته است. سرانه‌ای که خبر از حذف درخت در فضای زندگی شهری امروز می‌دهد.

«ملاقات اجباری» عنوان پرونده ویژه این شماره مجله تهران است که مجسمه‌های شهری تهران را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است. در این بخش محمدرضا اصلانی، احمد محیط طباطبائی، حمید شانس، پرویز تناولی، حسین عماد و جواد حسن جانی از مجسمه‌های شهری پایتخت می‌گویند.

ماجرای انفجار بمب زیر اتومبیل محمدعلی شاه به عنوان ترور در تهران در کنار روایت آنچه اسفند ۹۵ سال پیش بر تهران گذشت، در کنار گزارشی از نخستین قناری‌های تهران هم در بخش تهران قدیم منتشر شده است.

گفتگویی با جواد میرصادقی، مهسا محب علی، پیمان اسماعیلی و فرخنده آقایی، از دیگر مطالب این شماره مجله «تهران» است. با هر یک از این نویسندگان در نقطه‌ای از پایتخت که آنها با آن خاطره دارند، گفتگو شده است.

گفتگو با سوسن شریعتی درباره کافه نشینی در تهران، استانبول و پاریس در کنار گزارشی از کافه نشینی در پاریس هم در بخش کافه این شماره منتشر شده است. گشتی در شلوغ‌ترین راسته بازار تهران با عنوان لذت خرید با طعم نوروزی در کنار گزارشی از چلوکبابی شمشیری و مرور تاریخی نوروز در تهران هم در بخش تهران پلاس منتشر شده است.

«گزارشی از کار و زندگی کارگرانی که خانه‌ها را تمیز می‌کنند»، «بلبل آوازخوان همیشگی پایتخت»، «از تجریش تا شمرون با علی طلا و پدر پیرش»، «گفتگو با بابک کاظمی عکاس صاحب سبک»، «خاطره کلنگ زنی پالایشگاه نفت تهران»، «درباره این روزهای کتابفروشی لارستان»، «پیاده روی در بافت تاریخی تهران»، «گزارش سفرنامه امامه»، «دوشنبه، خواهر جان جانی تهران» و «تهران شهر قرمزهای تند و خاکستری‌های تیز» هم از دیگر عناوین و سرفصل‌های شماره نوروزی مجله تهران است.

این شماره از مجله «تهران» به مدیرمسئولی احسان میراب‌زاده و سردبیری پژمان موسوی در ۱۴۴ صفحه منتشر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز