آتش‌نشانان با «نشان امید» به شبکه پنج می‌آیند

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۹:۴۹:۰۷
کد خبر: ۳۸۴۶۸۱
آتش‌نشانان با «نشان امید» به  شبکه پنج می‌آیند
میرمحمد حسین رضوی تهیه کننده مسابقه «نشان امید» با اشاره به پخش از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه درباره ویژگی های این برنامه صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مستند مسابقه «نشان امید» برنامه ای ویژه عید نوروز است که با موضوع کار و تلاش در مجموعه آتش نشانی روی آنتن می رود. این برنامه این روزها آخرین مراحل تصویربرداری خود را در صالح آباد تهران می گذراند و در ایام عید نوروز از شبکه پنجم سیما پخش می شود.

میرمحمد حسین رضوی تهیه کننده مستند مسابقه «نشان امید» با اشاره به موضوع و محتوای این برنامه، آن را اثری در ستایش کار و تلاش دانست و در این باره گفت: ایده اولیه «نشان امید» در مورد مساله اشتغال بود. متاسفانه در جامعه امروز این باور وجود دارد که کسانی که می خواهند شغلی را به دست بیاورند باید رابطه و رانت داشته باشد در حالی که امروز مهارت می تواند به کمک ما بیاید و در به دست آوردن شغل مناسب نقش اساسی داشته باشد. وقتی کسی مهارتی دارد می تواند شغلی را با درآمد خیلی خوب به دست آورد و «نشان امید» می خواهد این موضوع را بیان کند.

وی یادآور شد: طی هماهنگی های انجام شده با مجموعه شهرداری بنا شد که اولین مجموعه این مسابقه در مورد آتش نشانی باشد، زیرا در مجموعه آتش نشانی جذابیت های بسیاری از هر نوع وجود دارد. بیش ۳۴ مورد ماموریت برای آتش نشانی تعریف شده است و آتش نشانان باید از داخل چاه رفتن تا صعود به قله کوه را بلد باشند. به دلیل همین جذابیت ها، ما سراغ آتش نشانی رفتیم.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «نشان امید» اظهار کرد: این برنامه به یاری خدا ادامه خواهد داشت اما فصل دوم آن با موضوع آتش نشانی نخواهد بود و سراغ یک حوزه شغلی دیگر می رویم. این مسابقه ممکن است به برنامه روتین هفتگی تبدیل شود و یا در ایام فصلی و ویژه مانند نوروز روی آنتن برود.

رضوی ضمن اعلام زمان پایان تصویربرداری و معرفی ویژگی ها و عوامل تولید کننده برنامه «نشان امید» متذکر شد: برنامه ریزی ما این است که تصویربرداری این هفته به پایان برسد. یک تیم ۷۰ نفره مشغول تلاش هستند تا برنامه به موقع آماده پخش شود. ما ۶۸ شرکت کننده داشتیم که از بین ۴۰۰۰ متقاضی حضور در آتش نشانی انتخاب شده بودند و در ادامه نیز از آن ۶۸ نفر ۲۴ نفر را انتخاب کردیم. هر قسمت این برنامه ۶۰ دقیقه است که دارای آیتم های متنوع و گسترده است و شرکت کنندگان بر اساس امتیازاتشان در پایان هر مرحله وارد مراحل بعدی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از مهر وی متذکر شد: ما به علت حساسیت شبکه و حساسیت کار، از یک تیم حرفه ای و سینمایی برای تولید استفاده کردیم. افشین لیاقت کارگردان این برنامه است که برنامه های مختلفی برای تلویزیون تهیه کرده که از جمله آن می توان به طراحی و کارگردان جشن سالانه «نفس» و همچنین کارگردانی مسابقات جهانی آتش نشانی در ایران اشاره کرد. حسن اسدی مدیر تصویربرداری ما هستند که پیش از این سه فصل از مجموعه «عملیات ۱۲۵» را برای آتش نشانی تهیه کرده است. سعید احمدی مدیر صدابرداری مستند است که فیلم «روباه» و سریال «پایتخت» و سریال مختلف دیگری را کار کرده است. همچنین هیودی از تدوینگران و کارگردانان مستند در صدا و سیما است که در این مجموعه ما را همراهی می کند.

تهیه کننده مستند مسابقه «نشان امید» در پایان گفت: این مسابقه از روز ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین از شبکه ۵ سیما پخش خواهد شد. امیدوارم «نشان امید» سهم شایسته ای در نمایش کوشش و تلاش در جامعه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز