اختصاصی برنا؛

روزبه حسینی کارگر: ۲۰درصد سرمایه فیلم "ربوده شده" را تقبل کردم/ شرایط برای همکاری با فیلم سینمایی "من" و"اردتمند، نازنین، بهاره، تینا" مهیا نشد/ شاهد مدیریت خوبی از طرف دبیر جشنواره فیلم فجر نبودیم

۱۳۹۵/۰۱/۱۰ - ۰۷:۲۸:۵۲
کد خبر: ۳۸۶۵۴۰
روزبه حسینی کارگر: ۲۰درصد سرمایه فیلم ربوده شده را تقبل کردم/ شرایط برای همکاری با فیلم سینمایی من واردتمند، نازنین، بهاره، تینا مهیا نشد/ شاهد مدیریت خوبی از طرف دبیر جشنواره فیلم فجر نبودیم
سرمایه گذار و مجری طرح جوان فیلم های سینمایی "ماحی"، "ربوده شده" و"جاودانگی" از حضور خود در سینما، حمایت از فیلمسازان جوان و عدم راهیابی "ماحی" به جشنواره فیلم فجر سخن گفت.

روزبه حسینی کارگر سرمایه گذار  و مجری طرح فیلم سینمایی "ماحی" در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا در خصوص سرمایه گذاری خود در آثار سینمایی، اظهار داشت: در ابتدا باید بگوییم که به هنر و سینما علاقه مند هستم، این مسئله موجب شد که به همکاری با فیلمسازان جوان و جویای نام روی بیاورم.

وی در ادامه اضافه کرد: البته که به مسائل مادی و درآمدزایی سینما هم فکر می کنم و باید از فعالیت در این عرصه به سودآوری برسیم ولی در مجموع معتقد هستم که پتانسیل بالایی در همه عرصه ها از جمله سینما وجود دارد ‎با توجه به اینکه سابقه خاصی در حیطه هنر و سینما ندارم با انرژی‌ و امید وارداین عرصه شده‌ام.

این سرمایه گذار جوان در رابطه با علت همکاری با کارگردان جوانی همچون "داود خیام"، گفت: از سالها پیش با این فیلمساز آشنا شده بودم در خصوص ورود به مدیوم سینما با وی صحبت کردم که به نتایج خوب و مثبتی رسیدیم در مجموع قرار بر این شد که سرمایه گذاری نخستین اثر سینمایی وی را برعهده بگیرم.

وی افزود: بعد از توافق‌های اولیه با داود خیام فیلمنامه را به دقت مطالعه کردم از محتوا سناریو راضی بودم پس از آن با جواد نوروزبیگی در خصوص تهیه کنندگی "ماحی" به گفتگو پرداختیم به توافق و نتیجه لازم درخصوص حمایت از "ماحی" رسیدیم، هرچند که در گذشته همکاری های دیگری در زمینه‌ای جدا از سینما با وی داشتم.

مجری طرح "ماحی" با اشاره به اینکه فیلمنامه نقش اساسی در موفقیت فیلم دارد، گفت: جدایی از سناریو، بحث اقتصادی و درآمدزایی از سینما هم مطرح است چرا که اعتقادم بر این است که هم باید از فیلمنامه نویسان و کارگردانان جوان حمایت شود هم باید به جنبه مادی و سودآوری هم فکر کرد.

حسینی کارگر در رابطه با عدم حضور "ماحی" در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، خاطرنشان کرد: احساس می کنم که شاهد مدیریت آنچنان خوب و مثبتی در این دوره از فستیوال سینمایی نبودیم چرا که آثار فیلم اولی ها با اقبال بسیار خوبی از سمت مخاطبان و منتقدان مواجه شد، بنا به همین موضوع فکر می کنم که محمد حیدری  دبیر جشنواره فیلم فجر می توانست مدیریت بهتری را در رابطه با حضور آثار  نمایشی در جشنواره اتخاذ کند.

سرمایه گذار 35 ساله که مدرک فوق لیسانس "mba" خود را از یکی از دانشگاه های کشور یونان دریافت کرده با اشاره به اینکه بیزنس حرفه‌ اصلی خانواده وی محسوب می شود، گفت: شغل اصلی من صادرات و وارادت خودرو، مواد شیمیایی و.... است، چون جوانان مستعدو علاقه‌مندان زیادی در این حرفه حضور دارد با کمال میل وارد چرخه تولید سینما شده‌ام.

مجری طرح "جاودانگی" در مورد دیده شدن نام وی در فهرست سرمایه گذاران فیلم "ربوده شده" به کارگردانی بیژن میرباقری، بیان کرد: ‌20 درصد از سرمایه‌ تولید این اثررا تقبل کردم که مابقی هزینه های آن توسط جواد نوروزبیگی تهیه شده است.

حسینی کارگر افزود: خودم را در یک نگاه محدود نمی کنم چرا که مضمون 3 فیلم سینمایی " ماحی"، "ربوده شده" و "جاودانگی" اصلا شباهتی به یکدیگر ندارند و هرکدام شاید قشر خاص مخاطب خود را داشته باشند ولی در مجموع از سرمایه گذاری در این سه اثر خوشحال و خرسند هستم چرا که در سال جاری هرسه این فیلم ها به نمایش در خواهد آمد البته فیلم "جاودانگی" به کارگردانی مهدی فرد قادری در گروه "هنر وتجربه" اکران خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه از سمت فیلمسازان دیگر دعوت به همکار شده است،اعلام کرد: در مقطعی که "ماحی" در حال فیلمبرداری بود با سعید خانی تهیه کننده "من" در رابطه با سرمایه گذاری در این اثر به توافق رسیده بودم که به علت تداخل زمانی فیلمبرداری فیلم "ماحی" و "من از حضور در آن انصراف داد، همچنین از طرف سازندگان "اردتمند، نازنین، بهاره، تینا" پیشنهاد همکاری داشتم که زمینه همکاری بنا به دلایلی مهیا نشد.

حسینی کارگر در ارتباط با نگاه انحصار گرایانه برخی از فیلمسازان، گفت: بله، اصلا به هیچ عنوان هم قصد دخالت در وظایف کارگردان‌ها را ندارم ولی شاید بنده فکر نو و جدیدی دارم ولی نمی توانم آن را پرورش بدهم پس باید افرادی که در این عرصه حضور دارند از حضور فکر ، نگاه جدید استقبال کنند همچنین در جهت رشد آن گام بردارند.

مجری طرح "ربوده شده" یادآور شد: باید از فکرهای خام حمایت به عمل آورد،‌ آنقدر ظرفیت و پتانسیل در کشورمان زیاد است که شاید باور کردن آن یک مقدار سخت به نظر برسد، خیلی‌ها اعتقاد بر این دارند که پاشنه آشیل سینما نبود فیلمنامه خوب که در آن ساختارهای لازم رعایت شده‌باشد،است در صورتی که به نظرم این چنین نیست، افراد مستعد فیلمنامه نویس زیادی در سرتاسر کشورمان وجود دارند ولی مکان یا پایگاهی برای رشد آنها وجود ندارد.

وی در آخر عنوان کرد: به هر حال امیدوارم که نگاه و فکر تازه در هیچ عرصه‌ای پس زده نشود چرا که برای حضور موفقیت آمیز و رشد سینما وارد آن شده‌ام، امیدوارم که عضو مفیدی برای جامعه سینمای ایران به حساب بیاییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز