برگزاری دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)» در کتابخانه و موزه ملی ملک

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۸:۵۳:۲۳
کد خبر: ۳۹۲۶۶۹
برگزاری دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)» در کتابخانه و موزه ملی ملک
کتابخانه و موزه ملی ملک در آغاز فعالیت‌های آموزشی خود در سال 1395 خورشیدی در حوزه آموزش هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی، دوره آموزشی «نگارگری» را با تدریس حسین تنکابنی، نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، موقوفه آستان قدس رضوی، دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)» در پنج جلسه با هدف آموزش تکنیک‌ها و روش‌های نگارگری و تذهیب به شیوه سنتی ایرانی پس از نام‌نویسی علاقه‌مندان و دوستداران این هنر ایرانی، در فصل بهار آغاز خواهد شد.

حسین تنکابنی درباره سرفصل‌های این دوره آموزشی به وب‌سایت کتابخانه و موزه ملی ملک گفت: جلسه نخست «دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)» به روش ساخت تابلوی دودی در تذهیب و تشعیر اختصاص دارد. در جلسه دوم، روش غلط‌انداز و اسلیمی دو بند مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: روش انگ و عکس در زرافشان و شرح ماربل (ابروباد)، سرفصل سومین جلسه از این دوره آموزشی را دربرمی‌گیرد. همچنین در جلسه چهارم، روش‌های اجرایی دقیق در تذهیب و سرانجام در جلسه پنجم، بازنگری کارهای شاخص نگارگری و تذهیب تدریس خواهد شد.

دوره آموزشی نگارگری، از کلاس‌های دیرپای آموزشی در کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه هنرجویان حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی بوده است. تاکنون استادان و مدرسانی برجسته همچون رامین مرآتی و حسین نجومی در این دوره پیوسته آموزشی در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران تدریس کرده‌اند. آموزش نگارگری از سال 1395 با حضور و تدریس حسین تنکابنی، نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی به مرحله‌ای تازه از فعالیت خود وارد خواهد شد.

دوستداران و علاقه‌مندان به حضور در دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)»، برای دریافت آگاهی‌های بیش‌تر و نام‌نویسی می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش) کتابخانه و موزه ملی ملک تماس بگیرند یا حضوری به این بخش به نشانی مراجعه کنند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز