در خانه هنرمندان برگزار می شود:

کاربرد علم ژنتیک در شناسایی و رمزگشایی ریشه‌های تاریخی، هنری، زبانی و فرهنگی انسان

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۵:۱۷
کد خبر: ۳۹۲۹۹۵
کاربرد علم ژنتیک در شناسایی و رمزگشایی ریشه‌های تاریخی، هنری، زبانی و فرهنگی انسان
نشست «کاربرد علم ژنتیک در شناسایی و رمزگشایی ریشه‌های تاریخی، هنری، زبانی و فرهنگی انسان» در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، نشست «کاربرد علم ژنتیک در شناسایی و رمزگشایی ریشه‌های تاریخی، هنری، زبانی و فرهنگی انسان» یک‌شنبه 29 فروردین در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

امروزه با استفاده از روش‌های نوین علم ژنتیک ، دانشمندان می توانند با تغییرات بوجود آمده در گنجینه ژنتیک افراد یا همان مولوکول DNA ، به گذشته آنان پی ببرند. این تغییرات (جهش ها) به آهستگی و در گذر زمان صورت پذیرفته‌اند و همانند یک ساعت زیستی، زمان مهاجرت نیاکانمان را از نقطه‌ای به نقطه دیگر مشخص می‌سازند. از اینرو هریک از افراد در درون سلولهای بدن خود، زمان‌سنج و مسیریابی دارند که مسیرهای مهاجرت اجداد پدری و مادری‌شان را در مقیاس زمان نشان می‌دهند. با شناسایی سرزمین‌های مسیر مهاجرت و به دنبال آن، کاوش‌های باستان‌شناسی، می‌توان پیش‌بینی کرد که نیاکانمان از چه ابزارهایی برای زندگی استفاده می‌کرده‌اند. همچنین زمان استفاده از نخستین آلات موسیقی، پیدایش و تکامل نقاشی، هنر، سیستم‌های نگارشی و زبان احتمالی را تخمین زد.

در این نشست نگاهی اجمالی خواهیم داشت به علم ژنتیک و ارتباط آن با علوم پزشکی، باستان شناسی، تاریخ، زبان شناسی و هنر.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند یک‌شنبه 29 فروردین ساعت 17 به سالن استاد امیرخانی خانه‌ی هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز