بنیاد ادبیات داستانی با دو کتاب جدید به نمایشگاه می‌آید

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۶:۲۹:۲۸
کد خبر: ۳۹۵۱۳۷
بنیاد ادبیات داستانی با دو کتاب جدید به نمایشگاه می‌آید
چاپ جدید «سنگ سلام» و «هورامه» دو کتاب بنیاد شعر و ادبیات داستانی همراه با «بهترین داستان‌های جهان» در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب بین بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و انتشارات علمی و فرهنگی به امضاء رسید، کتاب‌های انتشارات عصر داستان امسال با چاپ جدید در غرفه انتشارات علمی و فرهنگی عرضه می‌شود.

مجموعه پنج‌جلدیِ گزیده «بهترین داستان‌های جهان» به انتخاب، ترجمه و تالیف احمد گلشیری، «سنگ سلام» نوشته محمدرضا بایرامی و «هورامه» به قلم یاسر یَسنا ۳ عنوان از کتاب‌هایی هستند که طی این تفاهم‌نامه در نمایشگاه کتاب آینده به مخاطبان داستان ارائه می‌شود.

«بهترین داستان‌های جهان» دربرگیرنده بیش از ۱۱۰ داستان کوتاه از نویسندگان نامی قرون ۱۹ و ۲۰ است که همراه با معرفی نویسندگان و مکتب ادبی‌شان گردآوری شده است. این کتاب، پیش از این در انتشارات عصر داستان در دو چاپ منتشر شده است.

«سنگ سلام» نیز که از آثار محمدرضا بایرامی، نویسنده با سابقه و مطرح کشورمان است، داستان چند نوجوان ماجراجوست که در سفری سخت به سوی روستایی می‌روند تا در مراسمی مذهبی شرکت کنند، اما هرگز به آن‌جا نمی‌رسند.

این کتاب در سال ۹۲ توسط انتشارات عصر داستان به چاپ رسیده بود که به تازگی، دومین چاپ آن با طرح و قطعی جدید از سوی انتشارات علمی و فرهنگی به بازار خواهد آمد.

«سنگ سلام» در سال ۲۰۱۳ از سوی بنیاد هنر کتاب‌آرایی فرانکفورت، برنده لوح تقدیر و عنوان «زیباترین کتاب جهان» شد.

در کنار این دو عنوان، نخستین اثر داستانیِ یاسر یَسنا با نام «هورامه» هم به چاپ دوم خود رسید. هورامه داستان مفقود شدن یک خبرنگار و یک بی‌سیم‌چی در آبراه‌های هورالهویزه و ۶ روز سرگردانیِ این دو در گیرودار عملیات خیبر است.

یادآور می‌شود، ۶ عنوان کتاب دیگر نیز که امتیاز چاپ آن طی‌تفاهم‌نامه بنیاد شعر و ادبیات داستانی و انتشارات علمی و فرهنگی به این ناشر واگذار شده بود، آماده انتشار شده و در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز